Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali přece viktoriáni po losu
Doufám, že si to s klukama užijeme,“ radoval se ve čtvrtek 30. srpna 2018 po losu Ligy mistrů plzeňský reprezentant Jan Kopic. Emoce koncem srpna v Plzni neskrýval ani mezinárodními zápasy ostřílený David Limberský. „Tohle jsem teda nečekal, je to parádní,“ jásala opora Západočechů.Kopic nakonec kvůli zranění v úterý večer v Římě nemohl hrát, ale jeho kamarádi si to vskutku užili. Prohra s AS 0:5, k tomu jeden neuznaný gól soupeře kvůli milimetrovému ofsajdu, nastřelené břevno, asi tři další obří šance, které zklikvidoval brankář Kozáčik, Džekův hattrick.
„0:5? Taková je asi současná realita,“ přiznal po zápase zkušený David Limberský s tím, že se během druhé půle těšil na to, až bude konec a viktoriáni se půjdou vysprchovat do kabiny. „AS Řím a Liga mistrů nás vrátily do reality,“ konstatoval bez vytáček Radim Řezník, který měl za stavu 0:1 jedinou větší hlavičkářskou šanci na vyrovnání.
Ano, taková je realita českého fotbalu. Těžko soudit, zda by Slavia či Sparta v úterý na Olympijském stadionu dopadly alespoň o něco líp. Žádná sláva by to ale asi také nebyla.
Nebylo by vhodnější Porto, nebo Lokomotiv Moskva?
Nechci dělat generála po bitvě, ale hned po losu jsem 30. srpna 2018 napsal na facebook tyto „prorocké“ věty:
„K losu LM: přiznám se, že tomu nerozumím. Od hráčů a zástupců Viktorie Plzeň jsem slyšel jen: ‚Chci Juventus, Barcelonu, Real, Liverpool, Dortmund. Nechci Lokomotiv Moskva atd.‘ Ve Sportu jsem si přečetl, že neatraktivní skupina by byla: Lokomotiv Moskva, FC Porto, PSV Eindhoven. Já bych to tedy viděl z hlediska sportovních šancí jako skupinu absolutně nejatraktivnější. Dřív si Sparta či Dukla tyhle soupeře typu Realu či Manchesteru United v úvodu soutěže nepřály, chtěly dojít v pohárech vždy co nejdál (v nejhorším případě tyhle soupeře vyřadily či alespoň porazily - jako Sparta Real nebo Barcelonu) - a setkat se s Realem až co nejpozději.
O co jde dnes? Myslím si stále bláhově, že nejdůležitější je sportovní úspěch, alespoň 3. místo ve skupině a postup do jarní play off Evropské ligy? Tak čemu ten Real (nebo semifinalista LM AS Řím, který na jaře vyřadil Barcelonu)? Abych si udělal selfie s Modričem a v případě štěstí si s ním vyměnil dres? Budeme zase svědky frašky, když před sedmi lety pronásledovalo Messiho kvůli dresu hned několik hráčů Viktorky? Nebo zápasu podobnému tomu o dva roky později na Bayernu, kdy se první půle hrála na plzeňské polovině a druhá v její šestnáctce? O postupu a sportovním úspěchu není řeč? Ještě na začátku tohoto století šlo Haškově, Hřebíkově i Kotrbově Spartě hlavně o postup a také ze základní skupiny LM vždy postoupila.“
Zíka: „A to všichni Češi chtějí hrát v západní Evropě…“
Doufám tedy, že si to plzeňští hráči v Římě užili, jak si přáli. Připomínalo mi to, bohužel, těch zmíněných 0:5 na Bayernu. Alespoň se ale viktoriáni v římském hotelu vyfotografovali se svým spolubydlícím, slavným švédským hercem akčních filmů Dolphem Lundgrenem. Na trávníku jim, bohužel, pomoci nemohl…
Přesně přede dvěma lety, 6. října 2016, řekl bývalý trenér národního týmu Karel Jarolím před zápasem kvalifikace MS 2018 v Německu (0:3): „Němci jsou jiní než my. Nejdou si zápas užít, jak občas říkáme my, ale oni ho jdou odmakat.“
Věřím, že po úterní zkušenosti v Římě už žádné řeči o „užívání si“ v českém fotbalovém prostředí neuslyšíme. Zvlášť, když teď Viktorii Plzeň čekají v Lize mistrů dva zápasy s Realem Madrid
Na závěr jedna trefná úterní noční reakce zkušeného hráčského agenta z agentury Global Sports Pavla Zíky: „0:5…A to chtějí všichni čeští fotbalisté hrát venku, pokud možno v západní Evropě. A když ne, tak jste špatný agent. Realita.“
Plzni se splnil v Římě sen.
houston (host) / před 6 lety 03.10.2018 11:50
K Plzni nebudu mluvit vůbec, jejich vyjadřování bych často spíš přiřadil k boxerovi po několika KO koncích, než k fotbalistovi. Tedy, škoda slov. Ale Zíkovi bych rád připomněl jeho stěhování nedospělců na západ, kde si často a řekl bych že zpravidle v těch slavných klubech, kam pod jeho vedením přestupují, ani nekopnou. Např. Kalas je asi osm let v kádru slavné Chelsea a kolikrát za ně hrál ? A to byl podle Zíky talent jak hrom a přestup desetiletí. Vytrhávají kluky z klubů, kde do nich investují a on za nereálné sliby je i rodiče oblbne a defacto ukradne z prostředí, které by je za pár let na přestup připravilo líp. Proč asi naši slavní zpravidla říkají, že je lepší se doma něco naučit a pak se jít prosadit už zkušený ? Asi mají zkušenosti. Ale Zíka chce prachy a nejradši hned, tak bere. Kolik těch jeho ukradených dorostenců nastupuje v jejich klubech v např. pěti TOP ligách ? Takovou statistiku si asi Sport Invest nevede. Moc pěkná by nebyla.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
golman (host) / před 6 lety 03.10.2018 12:41
Ironie není v tuto dobu na místě. Je to realita posledních měsíců, ale i roků a nikoho z vedení fotbalu to nezajímá. Hlavně vybojovat státní dotace, rozdělit kamarádům, sobě a prodat "super produkt t.j. fotbal" soukromé televizi!!! Je přece úplně jedno, že to minimálně polovina fandů nemá šanci vidět. Divák, fanoušek a všichni okolo nám můžou políbit pr..l!!! Jedna rada by ale byla možná hodně účinná. Vemte jim dotace, vyžeňte ty gaunery z FAČRU / oni bez peněz odejdou sami /a začněte znovu od vesnic. Jinak fotbal již dlouho žít nebude, nebo nám stačí 46 a možná příští rok 64 místo v tabulkách FIFA?
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
carlos (host) / před 6 lety 03.10.2018 14:08
golman : naprostý souhlas. Určitě s Tebou nebude souhlasit Honza1 sešívka a odborník na všechno a hlavně na náš fotbal. Na tuto tristní situaci jsem upozorňoval před 10 lety. Bohužel se mi všichni v klubu, kde jsem trénoval vysmáli a hle, kde jsme nyní. Podívejte se na FAČR, snůšku odborníků spíš bych si troufnul říci vyžírků, lemplů, stbáku, podrazáků a vyžírků, kteří si jenom pakují kapsy. Důkazem všeho jsou akce stbáka, který likviduje svoje odpůrce tak, že je prostě vyhodí a na jejich místa si nasadí loální vlezdoprdelky. Příští rok to nebude 64 místo, ale rovnou někde na konci 100. Viděl jsem nominaci šilhavky = no to je dobrá věc, nevím v čem se to změnilo od Jarolíma.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
perda (host) / před 6 lety 03.10.2018 14:11
Vždyť si to taky užili. Je to krása dostat pětku.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
Honza1 (host) / před 6 lety 03.10.2018 14:44
Pro Carlos - nezklamu, vyjádřím se. Odborník na všechno asi nejsem, i když to tak možná může vypadat:-) Placená TV je bohužel realita a celosvětový trend. Netýká se zdaleka jen fotbalu. Šanci vidět ji má skoro každý. Je to každého volba, jestli chce (může) platit TV nebo má jiné priority. Já třeba zrušil UPC a platím O2. Zatím nelituji. S vedením FAČRu nesympatizuji. Berbra a spol. nesnáším. Ale na to, jak a s kým v sestavě budou hrát Slavia, Sparta, Plzeň a další kluby v Evropě nemají vliv. Kluby jsou soukromé společnosti. Když tam chce mít Křetinský Rumuny, má je tam. Stejně tak ostatní. Když to chce hrát Plzeň se “starými”, je to taky jejich věc. Když Slavii nechce žádný seriozní Čech koupit a koupí ji Číňani, nikdo s tím nic nenaděla. Na to žádný FAČR nemá vliv. Ligu si dnes vedou kluby. FAČR a Berbr spol. ovlivňují především reprezentace, rozhodčí, ml.akademie a soutěže od 3.ligy níž. Funkcionáři z krajů a okresů Berbra a spol. bohužel volí. Vyhovuje jim to. Systém je prohnilý. Tak to je a není to jen ve fotbale. Mě to vůbec netěší, ale jsem jen divák. Peněz v masovém fotbale nebude nikdy dost. Jako v každé masové činnosti. Úroveň a zájem klesá také proto, že mladí i na venkově preferují jiné volnočasové aktivity. Fotbal už není takové lákadlo jako byl kdysi. To není jen český problém. Šilhavý udělal nominaci z toho co má na výběr. Moc jiných možností prostě aktuálně nemá. Podstatné bude, jestli se změní atmosfera v týmu a přístup hráčů v utkáních.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
No (host) / před 6 lety 03.10.2018 17:13
Není pravda, že Sparta ze základní skupiny LM vždy postoupila jak se píše v článku..Z hlediska dnešního systému soutěže postoupila jednou v sezoně 2003/2004. V následujících sezonách končila 2x ve skupině poslední. V systému , který se hrál na konci 90.let a záčátku tohoto století postupovala ze základní skupiny několikrát do osmifinálové skupiny. Tenkrát jsme si to užili.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
Karel (host) / před 6 lety 03.10.2018 17:17
Dobře jim tak, mají, co chtěli, užili si to a čeští fanoušci s nimi taky....
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
deu2 (host) / před 6 lety 03.10.2018 17:34
Nemyslím, že je vůbec relevantní v souvislosti s LM zmiňovat Spartu,
jejíž poslední účinkování v této soutěži je již cca. 15 let zpět a od té
doby po něm touží, ovšem zcela neúspěšně a za cenu na český fotbal
astronomických výdajů a cestou naprostého odklonu od svých odchovanců a to
přesto, že její zvýhodňování je doslova brutální.
Včerejší zápas Plzně byl jen prostý odraz reality českého fotbalu, žádné
české mužstvo nemá v současnosti na přijatelný výsledek se semifinalistou
LM hrajícím po delší době v pohodě, k čemuž určitě přispěl rychlý první gól.
Dokládá to i reprezentace, která v zápasech o body bez většího odporu pro soupeře
prohraje v Severním Irsku, doma s Ukrajinou, v Rusku dostane také 5 gólů, neporazí
doma Azerbajdžán atd...
Stesky p. Ziky chápu, ale jistě většina fanoušků rozumí tomu, že to jsou hlavně stesky
nad tím, že mu klesají z českých hráčů provize, protože není za slušné sumy koho prodávat
a kvalitní zahraniční hráči asi nemají důvod se k nějakému p. Zikovi z fotbalově tak
" úspěšné " České republiky hrnout...
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
Honza1 (host) / před 6 lety 03.10.2018 18:00
Termín “jdeme si utkání užít”, který se v poslednich letech vyskytuje v řadě vyjádření českých sportovců (dřív se to neříkalo, kdo s tím vůbec začal?), mi přijde v profesionálním sportu obecně trochu podivný a neadekvátní situaci. Hráč má jít přece do utkání s cílem a touhou vyhrát. Ne si ho “užít”. Nebo se alespoň snažit uhrát co nejlepší výsledek, když výhra není reálná jako v Římě. “Užívat” si utkání může zpětně doma ze záznamu u televize. Bohužel někdy to ale fakt vypadá, že si utkání někteří hráči “užívají” už na hřišti, protože působí oproti soupeři jako diváci.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
deu2 (host) / před 6 lety 03.10.2018 18:11
Příliš se ani neprobíral odraz reality v pohárových soutěžích v loňské sezóně ( hlavně tedy předkol ),
kdy české týmy byly vyřazeny kluby z Albánie, Srbska, Kypru, Kazachstánu, Rumunska...Tak se trochu
podivuji současnému procitnutí z hlavní soutěže LM. Účast v ní přišla pro Plzeň hlavně shodou
šťastných okolností, které ovšem již nemusí pro žádný český klub nastat předlouhou řádku let...
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
Ed (host) / před 6 lety 03.10.2018 20:19
deu2- dnes naprostý souhlas a myslím, že ne že nemusí, ale ani nedostane. Jak se ukazuje, tak tam nemají ani co dělat.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
golman (host) / před 6 lety 03.10.2018 22:20
Pro Honza 1 - Je velký rozdíl mezi ostatnimi a ČR. Ve světě jsou dotovány sportovní i normální školy, malé kluby a dobrovolné sportovní spolky, v ČR hlavně velké kluby. Jestliže dělají fotbal za státní peníze, musí být tento ve státní televizi, kterou si musíme dle zákona povinně platit. Takto FAČR dle mého názoru zneužívá státní peníze.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
Timo (host) / před 6 lety 03.10.2018 22:51
Schrabnout stovky milionů za televizní práva to by Plzni šlo ale aby tam hrála fotbal to ne..Je vidět že je letos v LM zajímá víc jackpot než sportovni stránka..
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
Honza1 (host) / před 6 lety 04.10.2018 07:39
Pro golman - FAČR dostává peníze od státu a sponzorů. Má je pro provoz, reprezentační týmy všech kategorií, kluby a mládežnické akademie. Asi je nerozděluje moc transparentně a spravedlivě. Jsem ten poslední, kdo by chtěl obhajovat Berbra a spol. Ale s televizními právy na ligu už nemá nic společného. FAČR nedostává peníze za televizní práva ligy. S těmi si obchoduje Ligová asociace. Nejsou to taky státní peníze. Jsou to peníze od soukromé televizní společnosti. Doba se změnila. Nejsledovanější profesionální sport se přestěhoval ve většině případů na placené TV. To je celosvětový trend. V mnoha evropských zemích je nejvyšší fotbal.soutěž dnes na placené TV. Pouze třeba jeden zápas z kola je někde veřejnoprávní TV (jako v ČR). Na placené TV se přestěhovala zcela Liga mistrů nebo (částečně) také olympiáda. A také to platí takřka celosvětově. Koncesionářské poplatky, které platíme ČT, dnes už prostě nestačí na to, aby ČT mohla zaplatit a vysílat profi-sport v takovém rozsahu jako dříve. Na placenou TV se postupně stěhuje i hokej. Ceny za TV práva jdou nahoru (příjem pro majitele klubů). Poplatky za ČT se naopak dlouho nezměnily. Z poplatků se hradí provoz ČT, výroba mnoha vlastních pořadů, přenosů, seriálů, filmů, zpravodajství, investigativních, dokumentárních, kulturních a vzdělávacích pořadů, atd. Není to tedy zdaleka jen o sportu. Ze sportu pak ČT dnes vysílá především ty, které by bez ČT nebyly v TV vůbec vidět. A díky ČT také "žijou". Na drahý profi-sport dnes už ČT nezbývají finance. Kdo ho chce vidět, musí se rozhodnout, jestli si zaplatí jinou tV.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
golman (host) / před 6 lety 04.10.2018 07:58
Pro Honza 1 - Asi si moc nerozumíme. Fotbalová práva prodává pro FAČR jeho společnost STES a prodává produkt který financuje z části formou státních dotací!!!
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
Honza1 (host) / před 6 lety 04.10.2018 08:13
Pro golman - máte staré informace. Televizní práva pro první ligu vlastní Ligová asociace, tedy sdružení profesionálních klubů. Ta je prodala na omezenou dobu Pragosportu, od kterého je získala na 4 roky O2 TV. O2 TV má tedy výhradní práva na vysílání 1.fotbalové ligy. Jedno utkání z každého kola však prodává České televizi. FAČR nemá už s televizními právy pro českou fotbalovou ligu nic společného. TV práva pro první ligu také nemají nic společného se státními dotacemi.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
TO: Honza1 (host) / před 6 lety 04.10.2018 08:29
Ale mají...Státní dotace jdou do celého českého fotbalu, nejen do reprezentace ad hoc se jedná o minimálně problematické využívání státních dotací. Z peněz českého občana se platí něco, co nemá šanci vidět v TV, ale musí dále platit aby se na to vůbec mohl podívat. Navrhuji zrušit dotace fotbalu, potažmo všem sportům které podobně pochybně obcházejí systém a přiživují se na financích které by mohl využít jiný, potřebnější sektor. Kluby pak ať se tím poperou prodejem televizních práv, zvýšením návštěvnosti na stadionech a větší marketingovou aktivitou. Je to jednoduché, jsou to soukromě subjekty. Copak někdo sype státní dotace například Bauhausu nebo McDonaldu ? Asi těžko že jo...
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
carlos (host) / před 6 lety 04.10.2018 08:41
golman : zcela s souhlasím. Naše liga resp. profi ligy jsou tam, kde jsou, protože takoví, kteří dnes sedí na FAČRu a na podobných teplých místečkách zavinili mizérii, která je dnes v kopané v nižších soutěžích, ze kterých vlastně bylo možné čerpat. Dnes není kde brát = to je ten důsledek toho, co se dnes děje v naší "pralesní lize" a v naší slavné repre. Kdysi před časem jsem zde poukazoval na to, že pokud se nezmění přístup FAČRu k těmto soutěžím bude to horší a horší. Tento týden se dozvídáme, že člověk, který je zodpovědný za fotbalové akademie, mimo jiné, byl stbákem vyhozen, protože tento model je příliš nákladný a tento soudruh dokonce uvažuje o tom, že zruší tyto akademie. Ptám se, kde jsou B-mužstva ligových klubů = ptám se k čemu je dobrý juniorský tým ??? Může mi to tady někdo vysvětlit, co třeba takový Honza1, chytrolín na všechno. Kdysi byla B-čka, která hrála např. ve 3. lize, pardon dnes ČFL, myslím si, že tento model byl fakt dobrý. No a nyní přišla ona doba, že začínáme sklízet to, co jsem si sami před časem zaseli. Co se týká financování profi klubů = mělo by býti, ze soukromých prostředků a nikoliv ze státních dotacích - jak na to ukázal přesně případ Pelty Peltiše ( a že mu to šlo, sakra ) a jeho milenky na ministerstvu školství. Pokud je sport dotován státem má být také na veřejnoprávní stanic. O2TV je stanice dalšího vyžírky, který parazituje na státních dotacích. Jak se říká, ruka ruku myje a pod svícnem bývá tma. Jen tak dále český fotbale. Na okraj toto je jenom špička ledovce, stejné je to v hokeji a jiných kolektivních sportech včetně atletiky, když tam sedí takoví, jako je Jansta a jemu podobní odborníci na kapsování státního majetku resp. dotací, který ve finále zaplatíme my všichni daňoví poplatnici včetně tebe Honzo1 a to ti nevadí, asi ne, mně ANO.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
Honza1 (host) / před 6 lety 04.10.2018 08:56
Státní dotace nejsou určené na činnost "A" týmů profesionálních ligových klubů a provoz 1.fotbalové ligy. První ligu dnes "vlastní" Ligová asociace, nikoliv FAČR. Do 1.ligy žádné dotace přes FAČR neplynou. Státní dotace jsou účelově vázané na rozvoj mládežnických týmů těchto klubů, výkonnostní a masový fotbal (nižší soutěže), konkrétní projekty. Samozřejmě je možné, že jsou někde zneužívány na něco jiného. To je ale jiná kapitola. Státní dotace nemají nic společného s televizními právy na první ligu. To je prostě fakt. S TV právy pro ligu nenakládá FAČR, ale Ligová fotbalová asociace, tedy sdružení majitelů klubů. Ti rozhodují o tom, komu práva prodají, a kdo pak bude ligu vysílat. Majitele klubů mají problémy s financováním. Pokud nemáte příjem z evropských pohárů, jste závislý jen na vlastní kapse, prodeji hráčů a sponzorech. Pak jsou peníze za TV práva pro většinu klubů podstatný příjem. Proto se snaží, aby částka za TV práva byla výrazně vyšší než dříve. Proto na ligu už ČT nemá finance (musela by výrazně omezit jiné věci). Proto je 1.liga na O2. První liga je produkt soukromých firem-klubů. Žádné dotace z FAČRU liga nedostává. Když se chcete koukat na ligu, musíte si zaplatit (s výjimkou 1 zápasu z každého kola). Stejně jako v tom McDonaldu, když se chcete najíst.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
carlos (host) / před 6 lety 04.10.2018 09:02
S demagogem Honza1 nemá smysl diskutovat. To co tady říká, no tak by to mělo býti, ale skutečnost je zcela jiná a to je ten problém.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
Honza1 (host) / před 6 lety 04.10.2018 09:06
Pro Carlos - Ve spoustě věcech máš určitě pravdu (zrušení béček, nesmyslné juniorky, šílené poměry na FAČRu, atd.). Mně se taky nelíbí, slušně řečeno. Jsem ale jen divák. Ve fotbale nejsem nijak činný. O tomto stavu rozhodují ti, kteří volí Berbra a spol. Tedy nejvíce lidi z krajů a okresů fotbalového svazu, kteří Berbra podporují. Nelze ale taky vše házet do jednoho pytle. TV práva na první ligu nemají s FAČRem a dotacemi nic společného.TV práva jsou dnes čistě věc LFA, tedy majitelů klubů.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
golman (host) / před 6 lety 04.10.2018 10:08
Pro Honza 1 - Tak ještě jednou a naposled! Ligové kluby jsou a.s. a mají v moci dceřiné společnosti kde je veškerá mládež která je u klubu vedena jako občanské sdružení a ty dostávají milionové dotace, která vedení a majitelé šikovně převádějí pro potřebu rozpočtu "A" mužstev. Takže dotace jdou do ligy a ligu televize nevisílá. Zrušte státní dotace a potom ať je fotbal na placeném kanále.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
Honza1 (host) / před 6 lety 04.10.2018 10:36
Pro golman - Tak také ještě jednou: Dotace nejdou na 1.ligu, ale na mládež, jak už jste také sám potvrdil. Jestli se někde s dotacemi podvádí, a část prostředků odklání jinam, je věc jiná. To už jsem psal v dřívějším příspěvku. Nemělo by to být, mělo by se to stíhat a trestat. Doufejme, že se tak v některých případech i stane (viz. případ Pelta). Pokud takové další konkrétní případy skutečně znáte, máte možnost, jako každý občan, podat trestní oznámení. Házet ale všechny kluby a majitele bez důkazů do jednoho pytle je nefér. Jsou mezi nimi také slušní lidé, kteří dávají do fotbalu peníze ze své kapsy. Příjem z TV je pro ně důležitý, aby jejich klub mohl fungovat.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
golman (host) / před 6 lety 04.10.2018 10:57
Pro Honza 1 - V podstatě jste asi docela naivní člověk, protože ve fotbale to takto funguje ve všech klubech a trestní oznámení je jistě dobrá věc, ale v ČR je k němu třeba přiložit i čestnou pozvánku na gala večer k příležitosti 100 let sportu. To už není opravdu co komentovat!!! Všichni ti super reprezentanti a pro mne národní hrdinové koukali, kdo jim to tam z první řady tleská!!!!
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
dadon (host) / před 6 lety 04.10.2018 11:21
Komentář byl skryt z důvodu porušení pravidel diskuse
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
Anonym (host) / před 6 lety 04.10.2018 11:48
TO: Honza1
I kdyby to bylo nakrásně jak píšete, což není, tak stále ty peníze tečou jejich juniorkám, mládeži. To jsme ale v nějakém hodně zmršeném kapitalisticko-socialistickém systému. Proč mají ty kluby pobírat jakékoli dotace ? Pokud se ty kluby rozhodly jít cestou jakou se rozhodly jít, tak si s prominutím už nezaslouží ani korunu státních dotací tekoucí do jejich organizací. To je jak s Babišem, také bere dotace na malé firmy a přitom všechny jeho firmy spadají pod obrovský koncern. Ergo se jedná o to stejně zneužití státních dotací jako v případě FAČR. Ryba smrdí od hlavy a pokud nejste schopen to přiznat a řešit ve veřejném prostoru, tak jste buď demagog nebo člověk co se, defakto, nechá okrádat a navrch tu krádež obhajuje...A to je bizarní ne ?
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
Honza1 (host) / před 6 lety 04.10.2018 12:23
Pánové, já vůbec neobhajuji dotace a jejich možné rozkrádání. Já sám z dotací nic nemám. V životě jsem nečerpal ani jednu korunu. Dotace bych zrušil taky. Když se něco přerozděluje, vždy je to možným zdrojem korupce a svádí to k podvodům. Ale bohužel, EU a stát (nejen český) dnes funguje jinak. A stejně jako mně hodně vadí Berbr, tak nesnáším ani Babiše, snad největší zlo, které nás mohlo potkat. Vím taky o poměrech v českém fotbale poměrně dost, přestože v něm aktivně nepracuji. Možná jsou pro někoho mé příspěvky naivní. Já pouze říkám, nelze házet všechno a všechny do jednoho pytle. Vidět ve všech lumpy. Nelze taky úplně všechno svádět na Berbra. I když ho upřímně nesnášíme a víme, že to je gauner. Přece jen, zdaleka za vším není. Stále dokola na všechno nadávat ničemu nepomůže. V českém fotbale pracuje taky řada slušných lidi. Nejen v tom masovém, ale i vrcholovém. Nejsou všichni Berbrové.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
CCblue (host) / před 6 lety 05.10.2018 09:08
Pánové,
kdyby před lety stát nezrušil zákon, podle kterého podíl ze sázkovek šel přímo do sportu, tak se dneska státní dotace nemusely vyplácet.
Jenže to by se pak z toho nemohlo tak lehce ukusovat pro "potřebné".
Mimochodem, tenkrát šlo do sportu daleko víc peněz, než teď ze státního rozpočtu.
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
golman (host) / před 6 lety 05.10.2018 09:24
No tak jestli náhodou půjdete k volbám, tak nezapomeňte kdo tenkrát vládl a nevolte soukmenovce těchto "potřebných" do obecních zastupitelstev!
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
pedro (host) / před 6 lety 05.10.2018 14:12
Honzo1: Výše píšete "O tomto stavu rozhodují ti, kteří volí Berbra a spol. Tedy nejvíce lidi z krajů a okresů fotbalového svazu, kteří Berbra podporují."
To myslíte opravdu, že tito lidé volí do FAČR?
Re: Plzni se splnil v Římě sen. „Doufáme, že si to v Lize mistrů užijeme,“ říkali pře
Honza1 (host) / před 6 lety 05.10.2018 15:00
Pro Pedro: Berbra drží dlouhodobě "u vesla" ti, co ho volí na Valné hromadě FAČRu. Jak jsem si dohledal, tak to jsou: zástupci klubů od 1.ligy do ČFL/MSFL - celkem 66 lidí. Dále zástupci divizí - celkem 35 lidí. Dále zástupci Okresních a krajských svazů - celkem 101 lidí. Hlavní sílu tedy tvoří zástupci Krajských a okresních svazů + divizí - celkem 136 lidí.
K tomu ještě zástupci z ČFL. Když jdou tito lidé "zespoda" Berbrovi na ruku, má to vyhrané. Plus ho podpoří někteří spřátelení pánové z klubů z "vyšších kruhů". Hlavní podporu má ale především od zástupců z českých krajů a okresů. Bývá mezi nimi tradičně řada rozhodčích.To je bohužel realita.