Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stát a srdcaři?
Není dne, aby nepřicházely nové informace a s nimi spojené spekulace o dění mezi skupinami CEFC a J&T. Samozřejmě i ve spojení s fotbalovou Slavií, které stále ještě šéfuje Jaroslav Tvrdík. V poslední době se objevují pro slávistické fanoušky i mírně optimistické zprávy i fotografie, ovšem v jejich řadách panují i velmi černé úvahy. Třeba o tom, že by majitel Sparty Daniel Křetínský mohl svůj klub přesunout do nejmodernějšího českého stadionu v Edenu, i proto, že se v okolí Letné má mohutně stavět. A že se může opakovat scénář z ledního hokeje, kdy hokejová Slavia za poněkud zvláštní majetkové situace vypadla z extraligy a musela odejít z luxusní O2 Areny, kde přepustila místo Spartě, do své „garáže“ v Edenu.
Nejdříve ty mírně optimistické zprávy. Lidové noviny (LN) píší: „Ve středu ve čtvrt na dvě v noci zveřejnil Jaroslav Tvrdík podivuhodný tweet. S odkazem na potěšující setkání se starými přáteli do něj vložil fotku se spolumajiteli skupiny J&T Patrikem Tkáčem a Dušanem Palcrem (viz přiložená fotografie). Podle informací LN jde o aktuální snímek. Přitom před necelým týdnem jej tito byznysmeni vyhodili z vedení evropské CEFC a z pozice věřitele převzali její řízení. Uvolněné výrazy tří mužů napovídají, že napětí uplynulých dnů může být minulostí. K setkání Tvrdíka, Tkáče a Palcra došlo podle fotografie v kanceláři právnické firmy Baker McKenzie v pražské Klimentské ulici. Důležitá je skutečnost, že Tvrdík fotku nevytáhl odnikud z archivu, ale pochází ze současnosti. Doprovodil ji větou: ‚Nic tak nepotěší tak, jako setkání se starými přáteli :-))‘.“
Slavia prý zapadá do strategie CITIC
Server Seznam Zprávy už zase předtím napsal: „Pokud dojde mezi znepřátelenými stranami na mírovou dohodu, bude se J&T každopádně alespoň dočasně dělit s Číňany o práva k českým firmám, do nichž CEFC vstoupila. Některé z nich budou časem odprodány. Nemělo by se to však týkat fotbalové Slavie, o kterou budou mít Číňané ze CITIC podle zdrojů blízkých CEFC nadále zájem. ‚CITIC má podíl v britském Manchester City, fotbalový klub vlastní i doma v Číně, Slavia zapadá do jejich strategie, je pro ně dobrou image investicí,‘ říká jeden z nich.“
Seznam Zprávy ovšem ve stejné analýze rovněž uvedl: „Během jednání o úhradě dluhů se ale začal postupně horšit vztah mezi J&T a Tvrdíkem, který u věřitelů nakonec ztratil důvěru úplně. Podepsal se na tom i konkurenční boj mezi Tvrdíkem a Danielem Křetínským, dlouholetým byznysovým souputníkem J&T. Křetínský s J&T vlastní fotbalovou Spartu nebo mediální dům CNC. Tvrdík se s ním pustil do zápasu o televizní vysílací práva na fotbalovou ligu, což vztahy ještě víc vyhrotilo.“
Proč zatím červenobílí odolali převzetí?
„Převzetí J&T odolávají jen Tvrdíkova fotbalová Slavia, TravelService, Pivovary Lobkowicz či média Jaromíra Soukupa. Přes nabízející se spekulace, proč J&T uchránila zrovna tyto firmy, jsou skutečné důvody poněkud nudné – ve Slavii mají totiž podíly ještě minoritní akcionáři, tudíž výměna vedení není zdaleka tak snadná, a v Travel Service nadále kraluje Jiří Šimáně s těsnou většinou akcií, a firmu si tak rozviklat nenechá. V médiích Jaromíra Soukupa má podíl jiná firma z okruhu CEFC sídlící přímo v Číně, to platí i pro Pivovary Lobkowicz, které kontroluje hongkongská China International Group Corporation,“ vysvětloval zase server forbes.cz.
Pokud byly zmíněny vztahy Daniela Křetínského s Jaroslavem Tvrdíkem, jež mohly zhoršit i nedávné tahanice kolem prodeje televizních práv z HET ligy, a předtím třeba i zcela odlišný postoj vůči kontroverznímu místopředsedovi Fotbalové asociace ČR (FAČR) Romanu Berbrovi a při volbách nového předsedy FAČR, hovořily jiné analýzy ekonomických serverů (například ihned.cz) o tom, že razantní převzetí CEFC Europe skupinou J&T minulý čtvrtek odpovídá spíše byznysovému stylu Daniela Křetínského než Patrika Tkáče.
A proto i ty černé spekulace slávistických fanoušků. Jedna fáma hovoří o tom, že by Daniel Křetínský údajně prý rád převzal nejmodernější český stánek v Edenu. Se svým letenským stadionem, který byl zcela rekonstruován koncem 60. let minulého století, totiž mnoho dělat nemůže. Zvlášť když vezmeme v potaz zastavěné okolí, panorama pražského Hradu, frekventovanou komunikaci atd. I jeho předchůdce Petr Mach měl s malou přestavbou stadionu v roce 1994 veliké problémy, v podstatě šlo o černou stavbu, narychlo a podivně povolenou až v den derby Sparty se Slavií. Navíc od stanice metra Hradčanská až po stadion na Letné se má mohutně stavět.
Ostatně nápad opustit Letnou a udělat ze stadionu obchodní či kancelářské centrum se mluvilo už za „vlády“ Vlastimila Košťála. Nabízely se náhradní prostory na Maninách, v Letňanech atd.
Skončí slávisté zase na Strahově?
„Křetínský převezme stadion v Edenu, Slavii napálí obří nájem, že bude muset utéci někam na Strahov či na Julisku. Bude muset rozprodat kádr, nedostane licenci a skončí někde v ČFL. Majitel Sparty už nacpal do svého klubu přes miliardu, chce ji zpátky, a proto touží v Praze vybudovat jeden velký klub, který bude hrát na moderním stadionu pravidelně Ligu mistrů, tak, jak už si to plánoval v roce 2004, když do Sparty vstupoval. Slavia mu přijde v jeho snažení jako veliký konkurent, Plzně se dlouhodobě nebojí, očekává, že její éra časem skončí,“ i takovéto scénáře a fámy můžete slyšet po vršovických v hospodách.
Někomu to zní možná logicky, ale má to několik velkých ALE. Tohle „sociální inženýrství“ na fanoušky nefunguje. Opravdu si někdo myslí, že by věrní sparťané opustili Letnou a šli s nadšením do nenáviděného Edenu? Podívejte se, jak to nedávno dopadlo s fanoušky Bohemians, jejichž rivalství vůči Slavii nedosahuje takových grádů jako to sparťanské. Klokani Eden v hojné míře bojkotovali a nakonec si Ďolíček, který měl být komerčně vytěžen, ubránili a vrátili se do něj.
Sparta už v Edenu porážela I Real Madrid, ALE…
Ano, Sparta v době velké přestavby Letné koncem 60. let minulého století hrávala v Edenu. Dokonce tu v březnu 1968, přesně 20. března 1968, absolvovala památnou odvetu čtvrtfinále PMEZ (dnešní Ligy mistrů) se slavným Gentovým Realem Madrid (2:1), kde po madridské porážce 0:3 mohutně dotahovala a vedla už 2:0. Prý existovala i nějaká dohoda, o tom, že až Slavia bude rekonstruovat Eden, Sparta jí na oplátku dá k dispozici Letnou. Ale to byla jiná doba i jiní fanoušci.
Dneska si to lze těžko představit, a proto se mi nechce těmto fámám věřit. Navíc by na případném úpadku Slavie tratil celý český fotbal. Když byla počátkem 60. let Slavia nebo pak Sparta (v sezoně 1975/1976) ve druhé lize, liga bez derby neměla svůj náboj. Ostatně teď je to v Praze vidět i v hokejové extralize. Když z ní pravidelně nejnavštěvovanější zápasy zmizely, stal se z ledního hokeje z diváckého hlediska v podstatě regionální sport jako je třeba házená.
I proto mi tyhle černé scénáře některých slávistů alespoň z hlediska selského rozumu připadají přitažené za vlasy, i když obecně připouštím, že v hlavách jedinců bez sociálního myšlení a empatie se může rodit leccos.
Slavia ve státním zájmu?
Se zajímavou myšlenkou přišel v úterý v hlavním článku politické komentářové strany Lidových novinách opět publicista Josef Káninský (škoda, že před časem opustil deník Sport), který jako jeden z mála kolegů z branže uplatňuje širší souvislosti a rozhled. Komentář nese název „Slavia ve státním zájmu“. Připomíná mj., že na rozdíl od Česka, ale i od Itálie, Španělska a Francie, se německá bundesliga chrání opatřením, že privátní investor nesmí ovládnout klub v naprosté majoritě. „I proto je teď takový odpor proti klubu z Lipska, kde magnát Dietrich Mateschitz toto ustanovení šikovně obešel,“ píše Káninský v LN.
Svůj článek končí Josef Káninský odstavcem „Srdcaři, nástup“,což trochu připomíná situaci z 60. let 20. století, kdy Slavii, byť samozřejmě za jiného režimu, zachránili samotní fanoušci v čele s osobnostmi z kulturního a společenského života. Nebo když počátkem 21. století pomohli zachraňovat Bohemku a její Ďolíček fandové v čele s Ivanem Trojanem, který tam chodil i na brigády.
Káninský svůj zajímavý komentář končí odstavcem: „Pokud se nenajde solidní, důvěryhodný a stabilní investor, měl by se o Slavii postarat český stát. Řešením by mohl být státní fond, kam by mohly transparentně přispět různé subjekty, včetně fanoušků, kteří by ‚poděkovali‘ za péči o značku. Investice, jimiž by erár klub vykoupil, by si postupně vybíral. Najít erudované lidi do vedení z řad klubových srdcařů skrze výběrová řízení by nebyl problém. Stále jich je dost, jen je pustit k dílu.“
Někomu se tenhle scénář může zdát až příliš nestandardní a divoký. Mně naopak připadá rozumnější než plán premiéra v demisi stavět rychlobruslařskou halu pro jednu jedenatřicetiletou Martinu Sáblíkovou, navíc, při vší úctě k ní, nejpsíš už za zenitem výkonnosti. Ostatně podobné fanouškovské myšlenky už tu byly v 90. letech, kdy naopak Sparta směřovala do slovenských rukou spojených s Mečiarovou stranou HZDS. Naštěstí to přežila, i když to v závěru bolelo.
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
Student ekonomie (host) / před 6 lety 24.05.2018 13:13
Již před časem jsem přišel s vizí vytvoření "Prague United" (pracovní název, na němž netrvám). Čili vytvoření jediného velkého klubu v Praze sloučením obou S plus příp. dalších. Praha je z mezinárodního hlediska, hlediska LM či příp. budoucí evropské ligy velikánů příliš malá na více než jeden velkoklub.
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
Begův stín (host) / před 6 lety 24.05.2018 13:38
no tentokrát mi to připomíná jako kdyby článek psal psychopat a pláček Bega, kterej vidí všude spiknutí vůči Spartě. No když už jsme u toho stát tuhle šaškárnu nakonec nějak zatáhne tak jako tak
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
Honza1 (host) / před 6 lety 24.05.2018 13:49
Slavia je soukromou společností. Pokud má problémy, majitel je má vyřešit, nebo společnost prodat někomu jinému. Tak to chodí v civilizovaném světě. Číňané si tedy Slavii ponechají a budou do ní investovat dále, nebo ji od nich koupí někdo jiný. Veřejnost na to může vyjadřovat názory, tlačit na majitele, ale že by se měl nějak snad starat stát, je nesmysl. Že by Křetínský chtěl zlikvidovat Slavii a získat pro Spartu Eden, je také podivná a šílená spekulace. Zlikvidovat Slavii si nemůže přát Křetínský, ani normálně myslící fandové Sparty. Sparťanští fandové by nikdy nepřijali Eden za svůj stadion. Navíc Slavia potřebuje Spartu a Sparta potřebuje Slavii. Každý hráč Sparty Vám určitě řekne, že zápasy proti Slavii jsou pro něj sváteční, speciální, jedinečné. A stejné platí pro Slávisty. Tak to vidí rozumní fandové a média. Bez střetů těchto dvou tradičních rivalů liga ztratí náboj i úroveň. To je - při vší úctě k ostatním klubům - realita. Liga obě "S" moc potřebuje. A to pokud možno v co nejlepší kondici. Jedině tak bude liga zajímavá a ze soutěže obou "S", Plzně a případně dalších klubů může vzejít tým, který bude aspoň trochu konkurenceschopný v Evropě. Přejme si, aby obě "S" na tom byla co nejlépe a jejich vzájemné zápasy byly kořením ligy. Když k tomu bude hrát dobře i Plzen, Olomouc či někdo další, kdo je bude prohánět, jen dobře. O to víc bude liga zajímavá.
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
:D (host) / před 6 lety 24.05.2018 14:01
A já bych to nechal zaplatit stát :D
Proč ne......Tvrdím udělá dluh jako kráva a my to zaplatíme a ještě mu popřejeme štěstí v další firmě.
Tohle je opravdu banánová republika.
Pane Procházka tohle se vážně nepovedlo, ale chápu, že vaše srdce krvácí. Já být slávista a mít za majitele Číňany (to má i spoustu dalších klubů), ale ne napojené na prezidenta a debila v televizi.
Tohle prostě jen smrdí tunelem, nic víc, nic míň. Jen lituju nás lidi, protože my to zaplatíme za ty kur.y.
Celý trojlístek Zeman, Tvrdík a Soukup je ostuda Čechů !!!!
Fakt doufám, že další štace MiliJardy bude Agrofert nebo poradce ANO.
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
:D (host) / před 6 lety 24.05.2018 14:06
A kecy, že to vše někdo dělá pro očistu fotbalu snad nemůže nikdo myslet vážně!!!
Ty volí ty druhé ne proto aby bylo lépe, ale aby měl větší moc.....Například nápad dát fotbal na Barandov.
Tak nechte těch keců o očistě fotbalu. Jde jen o moc a prachy.
Pan Procházka to ví taky, ale dělá, že Jarda je světec!!!
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
zhulenec (host) / před 6 lety 24.05.2018 14:12
stát potažmo města jsou bohatý, když se zaplatil se stadion podělaný Bohemce, má se zaplatit statek Kometě, Spartě atd
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
Student (host) / před 6 lety 24.05.2018 14:15
Posuňme se dál, přátelé:
Dokonce ani celá Česká republika si nemůže dovolit více než jeden velkoklub !
A vzhledem k věčné animozitě pražských S je otázkou, zda už můj koncept Prague United není vlastně překonán a zda by onen národní velkoklub neměl dlít mimo Prahu.
Nabízí se město z Prahy dostupné a momentálně i, pokud jde o fotbal, město hlavní ...
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
skv (host) / před 6 lety 24.05.2018 15:45
díky panu šéfu Tvrdíkovi. klub Slavie zruší IAC Sparta spojí se kluby dohromady bude nový název FC ACSK Praha i novýlogo i šály a prapory klubu
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
Honza1 (host) / před 6 lety 24.05.2018 16:08
Student: fotbalový velkoklub v Praze nebude, ani kdyby se sloučili ti nejlepší do jednoho klubu. Prostě proto, že jsme malá země s omezenými možnostmi. Nikdy tu nebude klub, který by mohl dlouhodobě konkuroval nejlepším týmům z Londýna, Barcelony, Paříže či Mnichova. Ostatně stejně jsou na tom v Belgii, Nizozemsku, Rakousku a dalších zemích. A opravdu bychom tady chtěli nějaký nový no-name "velko-klub"? Je jedno, jestli z Prahy či dokonce z Plzně. Kouzlo fotbalu a fandovství - mimo jiné - spočívá v tom, že se fanoušci se svým klubem dlouhodobě ztotožňují. Jsou s ním často od dětství, v dobrém i zlém. Fandovství a láska ke klubu se často předává z generace na generaci. Těší se na zápasy s odvěkými rivaly. V českém prostředí je to vlivem 40letého komunistického působení v menším měřítku. Přesto to existuje. V Německu, Španělsku, Anglii a řadě jiných zemí je to naprosto běžné a hojné. Važme si toho, že máme tradiční kluby Spartu a Slavii, přestože to nejspíš nikdy nebudou evropské velkokluby. Ale budou-li to kluby dobře vedené a se slušným finančním zázemím, mohou v Evropě hrát důstojnou roli a občas i pozitivně překvapit. A přejme Plzni, aby v nadcházející CHL co nejlépe uspěla.
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
Lucinta (host) / před 6 lety 24.05.2018 17:04
Pro Honza1: Banky jsou také soukromé společnosti a v době krize v roce 2008 je houfně po celém světě zachraňoval stát. Stejně jako to udělal s našimi bankami před prodejem, resp. privatizací, v 90. letech premiér Zeman. Přitom banky jsou základem kapitalismu. Jenže zisky se jaksi kapitalizují a ztráty socializují.... Jak jsme zjistili v roce 2008. Stát by ale měl zachraňovat rodinné stříbro a své tradiční firmy. A takovou ve světě sportu Slavia je. Pan Káninský má pravdu. Navíc navrhuje jen státní fond, z něhož by si to pak vzal stát zase zpět.
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
Honza1 (host) / před 6 lety 24.05.2018 17:43
Lucinta: To srovnání pokulhává. Také u bank je problematické, jestli má více či méně úmyslné chyby a průšvihy soukromníků zachraňovat stát, ale děje se to, i když také ne vždy. Hlavně kvůli tomu, že v bankách mají peníze nevinní občané (a slušné firmy), kteří by na to těžce doplatili. Padnou-li ve velkém banky, může to být obrovský malér vedoucí v krajním případě od občanských nepokojů až k válkám. Padne-li jedna Slavia, bude to některé z nás dost bolet, ale žádné masové nepokoje v této zemi určitě nenastanou. Klub padne “na hubu” ekonomicky i sportovně a pořád je tu šance, že se po očistě s novým vedením za čas nahoru vrátí. Takové případy ve světě existují, nejen ve fotbale. Ale doufejme, že tohle Slavii nehrozí. Věřím, že i kdyby Číňané dál nepokračovali, tak se nový majitel najde. Dnes je to už přece jen klub v jiné situaci než v době pánů Řebíčků, kdy se kupec hledal hodně těžko, protože stadion Slavii nepatřil, kasa prázdná, dluhy na krku, kádr druhořadý, mládež vybrakovaná. Teď je to přece jen o dost jiné.
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
:-) (host) / před 6 lety 24.05.2018 21:30
Lucinta cintá
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
ASR (host) / před 6 lety 24.05.2018 23:14
To je panečku článek )
Sportovní novinář z pravěku, co nedá tři žongly....
Pane Procházka, snad jste nezačal fetovat
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
George (host) / před 6 lety 25.05.2018 00:23
S tím Křetínského plánem to nemusí být úplně fáma, zapadá to docela do sebe, ale věřím, že se mu to nepovede.
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
Venceremos (host) / před 6 lety 25.05.2018 00:28
Pro ASR: Ten článek je náhodou dobrý. A nutí k zamyšlení. Ostatně pan Procházka cituje také pana Káninského, výborného novináře. Ono jen málo lidí ve fotbale dovede dohlédnout dále než na hřiště. V hlavách mají spíše jen balon. Takže některé věci nepochopí. To ale není vina autorů, naopak. To je vina čtenářů. Jako je vina voličů, jak to v téhle zemi teď vypadá. Fotbal není výjimkou.
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
Václav (host) / před 6 lety 25.05.2018 00:31
O tom záměru Křetínského už jsem taky slyšel. Ale převést Spartu do Edenu je hloupost. To se nepovede, to by byla revoluce.
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
ASR (host) / před 6 lety 25.05.2018 08:42
O tom záměru Křetínského jste mohli slyšet jen od pánů Procházky a Mádla, trpících Spartským stihomanem a několika málo slávistů, kteří těmto trapným konspiračním teoriím věří
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
C7 (host) / před 6 lety 25.05.2018 12:00
Procházka, nechcete už radši komentovat počasí...?
žvást
T79 (host) / před 6 lety 25.05.2018 14:21
Liga bez derby nemá náboj? Upřímně, třeba v Ostravě to vaše derby nikoho nezajímá. Sebestřednost z článku čiší. Jedna věc je tradice a z toho pohledu přeju všem táborům, aby si ji uhájili.
Z toho druhého je mi ale naprosto ukradené trápení a majetkové vztahy ve vedení klubů, které mě nepálí. Nedělejme z toho národní kauzu. Problém jedné firmy se týká jen jednoho klubu. Nikoli celé ligy!!!
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
fidel (host) / před 6 lety 25.05.2018 19:31
Proc by to platil stat kurva uz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!at to zaplati ta mafianska estebacka svoloc z plzne ze sparty !!!!!!!!!!!!!!a zlodeji z ods kdu top ati co to rozkradli spina jedna !!!!!!!!!!!!neumis se postarat stadion odstrelit!!!!!!!i stema z,,,,,,a!!!!!!!!!!!furt granty dotace herci smatlaci tahn ite uz delat neco prospesnyho !!!!!!!!!!!!!!
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
fidel (host) / před 6 lety 25.05.2018 20:23
to je foto misto aby byl tvrdik davno v KRIMU si dela srandu foti se s dalsima mafosema a idioti se hadaji kdo vyhraje tzv fotbalovou ligu --------------berbru kretinskeskejch a dalsiho kriminalniho odpadu !!!!!!!!!!!!!!!hnus nad hnus co se deje v tomto gansterskym state !!!!!!!!!!!!!!bojkot !!!!!!chodit na divize a nize !!!!neuveritelny jak vcera sakarna mate slovo nikdo zase !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!za nic nemuze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!v kazdy civilizovany zemi by berbr uz nevysel z basy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
fidel (host) / před 6 lety 25.05.2018 20:52
pripadam si jak pan MORAVCIK co zezul kopacku na MS 1990 PROTI nemcum tenkrat to byli jeste nemci ..............nasi hrali super fotbal a i mnoho spartanu o tom zadna !!!!!!!!!!!JEN SE sjednocovalo nemecko tak jsme meli smulu museli zase neco ukazat stejne jako 1954 podvod na patou !!!finale 1990 je nejhorsi co kdy nabidla hra fotbal !!!!!!!!!!!je to politika a penize ......traparna argentina 1978 to same ---------brazilie zico a spol nemohli vyhrat zakaz """"fifa !!!!!!!ms 1982 zase ti zkurvenii nemci battison a schumacher jeste je vyridil rossi !!!!!!!!!!!!ac zapleten do uplatku ja vim ..............ac je to o fotbale .... koukal jsem ze zvedavosti na mate slovo ,,,,,,,,,reci za o velkym hovne !!!!!!!!!!kazdy se boji rici svuj nazor a kazdy vi proc kde by ti panove brali takove finance za darmozroutsvi a damoslapatstvi:::mozna v čt zumpe!!!CO SI MYSLITE ??? ODPOVED JA NEVIM A BYCH SI TO S NEKYM NEROZHAZEL CO ME PLATI !!!!!!!!!!!FOTBAL I HOKEJ JE V ANUSU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!TO VI KAZDY !!!!!!!!!!!!!!!!!!klidne mi piste do bolseviku negramotu idiotu xenofobu ci jak se dnes rika tem komu zbyl alespon kousek selskeho rozumu me je to jedno ja si s za svymi nazory stojim a nehodlam je nikdy menit !!!!!!a dalsi vtip roku cednik cech dostane metal ------------malem jsem naboural takovou p...................u jsem dlouho neslysel ............. co dokazal ::::::::to si vazim vice sestricek z nemocnice dobrejch doktoru hasicu ucitelu vedcu !!!!!!!!!!a ty blby zvasty ,ze proslavil republiku vite kolik vynalezu a patentu ukradli rusaci nebo ussa ................mej te se hezky jedu na VANUATU!!!!!!!!!!!
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
FIDEL (host) / před 6 lety 25.05.2018 22:19
PROC NEODEPISUJETE ??????????????????HAVLOVA SPINO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JO KRAST TO BYL neco +90 +1 srocka a estebacky podnikani jste POSRANI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!JAK VY CURACI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MAFIE VAM NICI FOTBAL A VY KECATE PICOVINY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!O NEJAKYM SPORTE DEBILCI ::::::::::::::::::::::::::::::KONCIM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ARGUMENTY KDE JE JE MATE ??????????????????JO KOMOUSI TO UMELI VY JEN KRAST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!VSECHNO ZKURVIT PODLE TOHO REZAVYHO DEMENTA CO NEUMEL SI OHRAT ANI CAJ TIM S VAMI KONCIM !!!!!!!!!!!!!!JSEM FIDEL LEPSI NEZ HAVEL KOLABORANTSKA SVINE HAVEL KASAL A TY ............................................................................................
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
Honza1 (host) / před 6 lety 25.05.2018 23:06
Fidel se nám asi něčím sjel ... Děkujeme, odejděte, Fideli.
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
FIDEL (host) / před 6 lety 26.05.2018 07:13
CIM BYCH SE SJEL STACI SE VZBUDIT A CIST ...............ITALIE ZASE ZACHRANILA 1500 NEGRU !!!!!!!!!!!!!!!!!HURA .......A NIKAM NEPUJDU TO JE NAS STAT !!!!!!!!!!!!!A BUDE HURE UZ JE TREBA TEN ODPAD LIKVIDOVT I S NASIMA HAVLOIDAMA A OSTATNIMA DEMENTAMA !!!!
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
fidel (host) / před 6 lety 26.05.2018 07:47
naopak nikam odcházet nebudu jen proto ,že stát vedou idioti vlastizradci a havloidni odpad vsechny jsme meli povesit na D1 Z BRNA DO PRAHY A Z PRAHY DO BRNA !!!!!!!!!!!!!!!!SPORT je v anusu hazena volejbal fotbal hokej vse fungovalo az jeden povalec rezavej rrrrrekl co je komunisticky zrrrrusit !!!!!!!dneska miliony poradcu filozofu doktoru komentatoru asistentu treneru a vysledek jedno velky HOVNO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!DAT SI VLAJECKU ZA JMENO A DANE AOSTATNI PLATit v MONAKU !!!FURT SE VSE ROZEBIRA DISKUTUJE neumis hrat tak tahni !!!!!!!!!!!i se svym mafianskym tatickem !!!!!!!!!jenom najit odvahu !!!!!!!!!!!!!!
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
fidel (host) / před 6 lety 26.05.2018 08:48
treba se VAM splni sen ,,,,,,, honzo.... V DNESNI MAFIANSKY KRIMINALNI REPUBLICE bych se ani nedivil,ze by tu byli za 10 minut švestky protoze PRRRRRRAVDA LASKA PRRRRRECE zvitezila ..................NEJSEM HOLT POKRYTEC A POLITICKY KOREKTNI ....................MAM JE VSECHNY U PRDELE !!!!!!!!!!!!!!!!TREBA ME ROZBOLI HLAVA jako janouska fotbal je odporna mafianska zumpa pouze pracka penez !!!!!!!!!!!!!!!kdysi to zkousel pan HASEK neuspel ...........kouknete na kostala a jeho rakouske centrum to vse zaplatily pitomci z dani !!!!!!!!!!!!!!!!!chvalovsky berbr jeho devka a spol .hornik byl mala myska !!!!!!!!!!!!!!!!do toho kecy bosaka a v hokeji zaruby ..............nedozvis se nic o sportu o hráčích jen debility a politicky zvasty ala čt.......................nejlepsi hrac vyplaval puk vyplaval atd ja mysle ,ze sleduji vodni polo uz neumi rici CESKY !!!!!!!!!NIC !!!!tajming atd vsude anglictina !!!!!!!!!!!!!!!jeste ,ze je od hokejek na rok pokoj a vod tech darmoslapu z fotbalu tak na 30 let nikam uz nepostoupi................
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
fidel (host) / před 6 lety 26.05.2018 09:21
tak SE ZIJE tvrdik .......................pohoda ......................dluhy jak po devce neumannovy z liberce ala necas a kobyla a jeji mrdac !!!!!!!!!!!!!!!!!OVCE A PITOMCI TO POCHOPI !!!!!!!!!!!!!!!delame to z nezistnych duvodu ..................mafosi se fotijou delaj ztzv selficka a hlavne zit po americku !!!!!!!!!nadelat dementy uz ve skole !!!!!!!!!!koncim dnes nemam cas se zabyvat co lze vyresit za pul dne !!!!!!!!!!!!!!!!ale co by ti vsichni prizivnici flakaci paraziti delali """""""""""""""""""""""""""""""
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
fidel (host) / před 6 lety 26.05.2018 10:24
jeste si to neodpustim jak to ,ze ta neumannka neni souzena ???????????????????aha dalsi mafos topol !!!!!!!!!!!!co dokazal kandidovat na prezidenta !!!!!!!!!!!!!!tahle ta spina je horsi nez tisic ZEMANU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!DNESKA TO PROPUKNE parodie na fotbal posledni kolo mafie ligy to se zase zasmejeme co je mozne .............................karvina nebo jihlava jde dolu nema ty potrebny mafiany ......................banik to zase ukope ......................jinak cau a pozdravujte havla v pekle !!!!!!!
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
bega (host) / před 6 lety 26.05.2018 10:29
Už jsem to někde psal. Byznysu vůbec nerozumím. Informace mám výhradně z médií. A i tam si myslím, že novináři toho moc také nevědí. A zabývat se SPEKULACEMI, považuji za ztrátu času. Čistě pocitově se domnívám, že hysterie kolem Slavie je dost nadsazená a neopodstatněná.
Když jsem si tady přečetl, že by někdo SLUČOVAL Spartu se Slávií nebo dokonce uměle vytvářel nějaký nový klub (dokonce snad mimo Prahu), tak to už opravdu nevím, jestli se mám smát nebo brečet. To si nedovolili ani bolševici - i když se o to pokoutně pokoušeli založením Dukly a tím, že jí dali nadstandardní podmínky. Naivně doufali, že si najde příznivce. Nakonec pochopili, že je to nesmysl a postupně ty podmínky pro civilní kluby začali částečně srovnávat.
Navíc! To, že tohle prostě nefunguje známe i z politiky, kde se různé strany slučovaly, aby pak zanikly. Myslet si, že když máme například Gotta a Matušku, tak je dáme dohromady a v tu ránu budeme „světoví“, je na hranici imbecility. Jakýkoliv násilný, administrativní zásah do fotbalu považuji za kravinu.
Něco jiného je situace, kdy se má zachránit ZNAČKA, která - ať se to někomu líbí nebo ne - je určitým symbolem (rodinným stříbrem), který nás dlouhodobě reprezentuje. Tady určitou intervenci státu považuji nejen za žádoucí, ale doslova za povinnou! Příkladů z civilizovaného světa, kdy k tomu došlo by se našlo stovky, tisíce (Renault ve Francii). Ale mělo by to být naprosto transparentní! Tady si ovšem neodpustím poznámku, že u Slavie ta „státní výpomoc“ ve zcela nedávné minulosti už proběhla. A ne malá. Bohužel, jak je u nás dobrým zvykem pokoutně, netransparentně!
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
fidel (host) / před 6 lety 26.05.2018 10:31
tak se zije v havloobludariu vysmatej tvrdik .................vsude nechal dluhy zkrachovaly firmy ............bejt slavistama uz nejdu na stadion !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!oni to pice poplatnicky zase zaplati !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!mafosum !!!!!!!!!!!!!!granty dotace prispevky a to jeste nezivime tu negerskou pakaz !!!!!!!!!!!!!!!!!co uz si tu dela co chce !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
fidel (host) / před 6 lety 26.05.2018 11:08
MATE pravdu BEGA JA JSEM HOLT BURAN z vesnice-------------ale souhlasim----------------nebudu to tak rozepisovat ------------------to vidí vsichni i slepí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!jen s jednim musim oponovat s DUKLOU jasne kazdy vi jak a proc ale ty uspechy byli nebo byly to je jedno ------------ono preci jen melo neco do sebe ..............napr pan MASOPUST byl skvely hrac i clovek .........................je neuveritelne ,ze i pan PELE ho ocenil jako cloveka ...............nebo spise uveritelne......................koukals na mate slovo trapaci co neumi ani kotoul vymastenec s vyholenou hlavou pry uci deti ---------------------a to tele z ameriky tomu dala korunu .................sport a univerzity .....................jo a potom tem ubozakum co berou 10000000000000000000000000mesicne dame duchod a zaridime nejakej domov pro sportovce .....................................chudaci ti toho tolik udelali .................jjo zivit tri kurvy A JESTE MANZELKU TO LEZE DO PENEZ !!!!!!!!!!!!A TED TA HYPOTEKA !!!!!!!!!!!!!!!!!ASI SI DAM PROVAZ UZ TO NEZVLADAM ,ZE MAM VSEHO PLNOU PRDEL !!!!!!!!!!!§
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
bega (host) / před 6 lety 26.05.2018 12:00
ad. Fidel - Já na tebe sice normálně nereaguji, ale protože jsi mne docela pobavil, a také proto, že s tebou výjimečně i částečně souhlasím, udělám výjimku. Já sice komunista nikdy nebyl a většinou na ně nadávám kudy chodím. Ale na druhou stranu nepatřím k těm, kteří křičí, že za nich bylo všechno špatně.
Masopust byl ve své době bezesporu vynikající fotbalista. Asi i člověk (osobně jsem ho neznal). Jenže tím by byl (stejně jako celá řada jiných) i kdyby mu tehdy stát dal stejné podmínky jaké měl v Dukle, třeba ve Spartě nebo ve Slavii. Naopak. Kdyby měli tihle kluci možnost hrát týden co týden před patřičnou diváckou kulisou, byli by podle mě ještě lepší.
Jinak význam ostatních Dukel za minulého režimu vůbec nezpochybňuji. Umožňovali stovkám, tisícům kluků v dost citlivém věku, během základní vojenské služby, věnovat se svému oblíbenému sportu. A to nebylo málo!
Re: Mohla by hrát Sparta v Edenu? A překousli by to její fandové? Zachrání Slavii stá
FIDEL (host) / před 6 lety 26.05.2018 12:56
VAZENY PANE!JA VAS nikdy nenazval komunistou a co delaji dnesni deti cumi do mobilu !!!!!!!!!!!!!!!!!tam tu lasku sport praci a veskere normalni veci nenajdou !!!!!!!!!!!!!!!jsem sice trochu starsi ale ne blbec !!!!!!!!!!zivot me naucil a jsem tomu rad ............................fandim DERBY COUNTY ................VIDEL JSEM TY FANS JAK SESTOUPILY Z PREMIER LEAGUE A VSICHNI BYLI FREE STALO TO ZA TO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!JE TO MUJ OBLIBENY KLUB ...............JA ROZLISUJI LID JEN je NA DOBRE A SPATNE !!!!!!!!!!!!!NEKDY PRAVEJ KOMUNISTA JE lepsi nez demokrati .................a lze se s nim bavit o cemkoliv .............je to sportovni stranka nebudu sem plest politiku......................v CESKU asi BOHEMCE ACKOLIV prazaci nemusim ...........dodnes mam takovej sesit ci jak se tomu rikalo --------------1983................