Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky. Moravan Zlámal píše šéfovi FIFA
Z takového jednání a slovníku mrazí. Připomíná to nechvalně známá období naší historie – nacistické a sovětské okupace. Kontroverzní místopředseda FAČR Roman Berbr a jeho kolegové z tzv. vyjednávací komisi za Čechy (předseda Středočeského fotbalového svazu Miroslav Liba, jeden z aktérů slavných Horníkových odposlechů, předseda Pardubického fotbalového svazu Michal Blaschke, proslavený maily s Berbrem o tom, jak přidělit státní dotace kamarádům, „kteří nás volí“, a Adolf Šádek, ředitel Viktorie Plzeň)se měli v pátek 26. ledna 2018 setkat s moravskými zástupci na prvním jednání o případných změnách stanov FAČR.
Jenže schůze trvala asi deset minut, berbrovci tam vytáhli na stůl své návrhy, když předtím opět nebyl předem znám žádný program jednání a moravští zástupci tak nevěděli, co se tam vůbec bude dít. Není známo, zda ten návrh psal samotný Roman Berbr,v každém případě připomíná sloh ne příliš zdatného žáka šesté třídy základní školy, v němž sami zástupci za Čechy ani nedovedou správně napsat příjmení jednoho z nich. Jmenuje se Blaschke, nikoli Blashke (viz přiložený dokument). To je možná detail, hrozivě ovšem zní termíny jako „normalizační komise“ apředevším „konečné řešení“.
„Jako KONEČNÉ ŘEŠENÍ česká komise navrhuje a předkládá…“. Kde hledají Berbr a spol. při psaní svých materiálů a termínů inspiraci?Doufám, že ne u nacistů a Adolfa Hitlera s jejich konečným řešením židovské otázky? Konečné řešení židovské otázky (německy: Endlösung der Judenfrage, zkráceně Endlösung) byl, jak známo, německý nacistický plán na systematickou genociduevropského židovstva během druhé světové války, který měl být vyústěním holokaustu.
A s normalizačními komisemi mají Češi nechvalně známé zkušenosti po okupaci Československa sovětskými vojsky v srpnu 1968. Sám Roman Berbr na prosincové valné hromadě FAČR v Nymburce u řečnického pultu říkal, že tenhle termín je hrozný a musí se nahradit nějakým jiným. Měsíc a dva týdny poté se v něm s kolegy vyžívá…
Oficiální výstup z pátečního „jednání“ se objevil na oficiálním webu FAČR (fotbal.cz) až v pondělí 29. ledna 2018. Pracovníci strahovského oddělení komunikace asi celý víkend pilně pracovali na „polidštění“ a“vylepšení“ předloženého písemného návrhu Berbrovy skupiny, takže výrazy jako „konečné řešení“ se v této informaci již neobjevují.
Čtyři „české“ body
Čtyři navrhované body „české strany“ vypadají následovně:
„1) zrušení komorového systému (jak u předsedy, tak i u VV FAČR) – ponechat současně navolený VV FAČR,
2) zrušení komorového systému (jak u předsedy, tak i u VV FAČR) s ponecháním dvou míst pro volbu dle bydliště, a to u místopředsedů a předsedů Řídících komisí,
3) uvolnit volbu předsedy, ponechat komorový systém u VV FAČR s tím, že Čechy budou mít tři zástupce za kraje a Morava jednoho zástupce (spravedlivé řešení dle současného počtu krajů),
4) normalizační komise UEFA – po zrušení komorového systému, kompletně převolit celý VV FAČR.
U volby předsedy FAČR následně česká strana doporučuje uvést v platnost stejný systém, jako má UEFA, tj. 3. kola a následný los (1. kolo – vítězí kandidát, který většinově získá více jak 50% hlasů, 2. kolo – vítězí kandidát, který získá prostou většinu hlasů, přitom žádný kandidát nevypadává z voleb, 3. kolo – opakování 2. kola, 4 kolo – los).
Moravská strana projedná tento předložený návrh české strany a na dalším společném jednání obou vyjednávacích skupin bude informovat o svých závěrech.“
Dojde v českém fotbale k velkému rozkolu?
Tohle může vést k velkému rozkolu uvnitř fotbalu v celém Česku. Proto první místopředseda FAČR zvolený za Moravu, Zdeněk Zlámal, už předtím, v pondělí 22. ledna 2018, napsal obsáhlý dopis předsedovi FIFA Giannimu Infantinovi. Díky jednomu z moravských delegátů má redakce efotbalu.cz dopis, který nebyl v médiích publikován, k dispozici (viz přiložený dokument).
Zdeněk Zlámal v něm mimo jiné uvádí, že FIFA nikdy předtím proti stanovám FAČR, naposledy upravovaným v roce 2011, nic nenamítala, přijala je vždy bez jakýchkoli výhrad. A že k nějakým výhradám tedy není důvod ani teď. Místopředseda FAČR navíc připomíná, že nový předseda FAČR Martin Malík byl na poslední valné hromadě 12. prosince 2017 podle těchto stanov zvolen už v prvním kole.
Pošle Surkis normalizátory i do Itálie?
A ještě jedna věc. Pokud Evropská fotbalová unie (UEFA), hlavně tedy její až příliš aktivní místopředseda a Putinův přítel Georgij Surkis, v prosinci vyhrožovalačeskému fotbalu normalizační komisí a normalizační správou, jak se zachová vůči Itálii?
Tam totiž v minulých dnech jeden z kandidátů volbu předsedy zcela zablokoval a italský fotbal tak na rozdíl od toho českého žádného šéfa nemá (viz: https://fotbal.idnes.cz/italsky-fotbal-dal-hleda-predsedu-volby-jeden-z-kandidatu-zablokoval-1ia-/fot_reprez.aspx?c=A180129_205214_fot_zahranici_ten).
Návrh české strany na konečné řešení voleb při VH FAČR
- Při VH FAČR dne 12.12.2017 došlo ze strany moravské části volitelů k odmítnutí uvolnit volbu předsedy asociace, tkzv. bezkomorově
- Česká strana nechápe rozhodnutí moravské části, protože tkzv.komorový systém volby není věcně vůbec o samotném fotbale, nýbrž je jen politikou, která umožňuje menšině a to v obou směrech blokovat názor a rozhodnutí většiny. Jedná se o naprosto nedemokratický systém a česká strana sděluje moravským zastupitelům, že žádný komorový systém
voleb pro fotbal v České republice nepotřebuje a dále jej nepodporuje.
- Proto jako konečné řešení navrhuje a předkládá 4 návrhy :
1/ zrušení komorového systému (jak u předsedy, tak i u VV FAČR)-ponechat
současně navolený VV FAČR
2/ zrušení komorového systému (jak u předsedy, tak i u VV FAČR) s
ponecháním 2 míst pro volbu dle bydliště a to u místopředsedů a předsedů Řídících komisí
3/ uvolnit volbu předsedy, ponechat komorový systém u VV FAČR s tím, že
Čechy budou mít 3 zástupce za kraje a Morava 1 zástupce ( spravedlivé dle současného počtu krajů)
4/ Normalizační komise — po zrušení komorového systému, kompletně
převolit celý VV FAČR
U volby předsedy FAČR, česká strana doporučuje stejný systém, jako má UEFA, tj...3 kola a los ( 1.kolo — vítězí kandidát, který většinově získá více jak 50% hlasů, 2.kolo vítezí kandidát, který získá prostou většinu hlasů, přitom žádný kandidát nevypadává z voleb, 3.kolo — opakování 2 kola, 4 kolo — los )
Vyjednávací komise za Čechy....Berbr, Liba, Blashke, Šádek
Mr. GIANNI INFANTINO FIFA President
FIFA
FIFA Strasse 20
8044 Zurich
SWITZERLAND
In advance by e-mail
Místo Hulín, datum 22. 1. 2018
Vážený pane prezidente,
jako first viceprezident Fotbalové asociace České republiky (FACR), jednoho z členů FIFA, se na Vás dovoluji obrátit s tímto dopisem, neboť aktuální situace a některé nemístné okolnosti, v některých případech až nevhodný nátlak, to bohužel vyžadují. Zároveň mám také důvod se domnívat, že FIFA (zejména FIFA Member Associations Committee) a UEFA jsou o současném stavu ve FACR některými osobami podávány zkreslené informace. Proto mi nezbývá, než se obrátit přímo na Vás.
FACR v současné době čelí velkému problému, kdy byl ze spáchání trestného činu obviněn nejen bývalý předseda Miroslav Pelta, ale i samotná FACR jako právnická osoba. Od května 2017, kdy v sídle FACR proběhl velký policejní zásah, děláme maximum pro očištění jména fotbalu a vrácení jeho důvěryhodnosti, není to ale pochopitelně snadné, což zajisté znáte sám ze svého dlouholetého působení na UEFA i FIFA.
Někteří funkcionáři se ovšem naopak snaží této krizové situace využít ve svůj prospěch a za pomoci nejrůznějších metod neúměrně posílit svůj vliv a získat nadstandartní postavení a moc v českém fotbale. Přestože máme od 12. 12. 2017 zvoleného nového předsedu po odstoupivším Miroslavu Peltovi a FACR normálně funguje, je na nás ze strany některých představitelů UEFA a FIFA nadále vyvíjen tlak, abychom co nejdříve upravili Stanovy FACR, a to minimálně v otázce volby předsedy, když jejich hlavním argumentem je, že od roku 2005 došlo celkem 4x k nezvolení předsedy FAČR na valné hromadě. Pokud to údajně neuděláme, je ze strany FIFA, příp. UEFA avizováno ustavení normalizační komise, resp. použití dalších sankcí. Jsem jednoznačně přesvědčen, že použití těchto nástrojů je neadekvátní, zbytečně silové a neodpovídá situaci.
Rád bych upozornil, že k nezvolení předsedy FACR došlo v celé její historii pouze výjimečně a za mimořádných, neočekávaných okolností v momentech krize. Navíc se vždy jednalo o dočasný, krátkodobý stav v řádu maximálně měsíců.
Dvakrát v roce 2005, kdy český fotbal čelil největší korupční aféře v historii, která těžkým způsobem zasáhla fotbal i jeho image a reputaci v médiích a na veřejnosti, a rovněž tenkrát hrozilo, že jej ovládne (a fakticky zprivatizuje) jedna zájmová skupina osob. Znovu pak v roce 2011, kdy z funkce předsedy FACR nečekaně odstoupil Ivan Hašek a nějakou dobu trvalo, než fotbalové hnutí vygenerovalo jeho nástupce, kterým se stal Miroslav Pelta. Naposled pak takováto neočekávaná situace nastala loni, kdy po nečekaném zatčení p. Pelty, ke kterému došlo 3. 5. 2017, činila lhůta pro podávání přihlášek na nového předsedu pouhých devět dní (do 12. 5. 2017) a valná hromada, která jej měla zvolit, se konala už 2. 6. 2017, kdy byl aktuální předseda Pelta ještě stále držen ve vazbě a nikdo nevěděl, co český fotbal vůbec čeká. Po částečném uklidnění situace pak byl již v prosinci nový předseda FACR zvolen, a to dokonce hned v prvním kole volby. Dodávám, že i bez předsedy je FACR normálně schopna fungovat a není nijak paralyzována, neboť ji zastupují oba viceprezidents a generální sekretář jako statutární zástupci organizace. Chci zdůraznit, že kromě čtyř výše uvedených případů v letech 2005, 2011 a 2017 si v období 1990 — 2017 fotbalová asociace mnohokrát svého předsedu vždy bez problémů zvolila. To jednoznačně svědčí o akceschopnosti českého fotbalu a uvedené krizové případy nelze zobecňovat na jakýsi univerzální pseudodefekt FACR či jejích stanov.
Je všeobecně známo, že takovéto krizové případy nastávají čas od času i v jiných fotbalových asociacích. Dovolte mi v této souvislosti připomenout např. i Vám osobně velmi dobře známé případy FIFA a UEFA, kdy po suspendacích předsedů p. Blattera, resp. p. Platiniho byli noví předsedové zvoleni až po několika měsících — ukazuje to prostou a zcela pochopitelnou potřebu velkých sportovních organizací na určitý nutný časový prostor na manévrování a vydiskutování personálních otázek spojených s volbou nového předsedy, zvláště je-li mandát předchozího prezidenta ukončen neočekávaně (suspendace, zatčení, předem neohlášená a hnutím neočekávaná rezignace apod.).
Český fotbal je již od společenských změn po roce 1989 založen na dvoukomorovém principu, kdy v současné době je 202 delegátů valné hromady rozděleno do české komory (128 delegátů) a moravské komory (74 delegátů). Na tomto regionálním principu jsou rovněž historicky postaveny všechny soutěže, když jen 1. a 2. liga se hrají celorepublikově a od 3. ligy níž jsou členěny na českou a moravskou část, české a moravské kraje a okresy. Každá komora má pak poměrné zastoupení rovněž ve Výkonném výboru FAČR, což bez větších problémů funguje téměř 30 let. Předsedu FACR (aktuálně Martin Malík) tak zastupují český viceprezident (aktuálně Roman Berbr) a moravský viceprezident (aktuálně já) v rovnocenném postavení.
Až do roku 2011 byl náš systém volby předsedy nastaven tak, že ke svému zvolení potřeboval vždy kandidát získat většinu přítomných delegátů v české i moravské komoře. Vše tak bylo zejména o diskuzi napříč celým naším fotbalovým spolkem čítajícím přes 300 tisíc členů. V roce 2011, kdy byl poprvé zvolen předsedou FACR Miroslav Pelta, pak došlo ke změně volebního systému ve 3. kole volby, kdy pro zvolení musí kandidát získat nadpoloviční většinu všech přítomných delegátů, zároveň ale také minimálně 35 % hlasů v každé z komor. Je tornu tak právě proto, aby početnější česká komora nemohla přehlasovat méně početnou moravskou komoru a budoucí předseda FACR musel hledat podporu u obou komor. Jako vrcholný představitel moravské komory se já i moji kolegové domnívám, že zisk alespoň 35 % hlasů není nijak přehnaný požadavek a naopak jde o zcela demokratický prvek spolkového práva. Volba předsedy jako nejdůležitější funkce FACR nepochybně vyžaduje diskuzi.
Nejen české, ale i stanovy dalších členských států FIFA obsahují určité principy brzd a protivah, např. mezi amatérských a profi fotbalem, hráči a kluby, apod. U nás již 25 let máme regionální princip, který celou dobu fungoval a zajišťoval potřebnou stabilitu a demokracii fotbalového hnutí. To, že čas od času nedojde ke zvolení předsedy, není vinou špatných stanov, ale nedostatečné diskuze, na kterou často není v krizových momentech ani potřebný časový prostor. V demokratické společnosti jde ale o zcela běžný jev, jako příklad může sloužit současná politická situace v Německu a komplikované sestavování vlády, nedávná politická situace v Belgii apod.
Je pro nás tak velmi překvapivé, že představitelé FIFA a UEFA v současné době stále tlačí na potřebu neprodlené úpravy Stanov FACR. Dosud nám totiž nikdo přesně nespecifikoval, jaká jejich ustanovení by měla být v rozporu s FIFA Standard Statutes či snad FIFA Standard Electoral Code, a co je tak bezpodmínečně nutné změnit. Stanovy FAČR byly po své poslední úpravě ohledně voleb v r. 2011 zaslány na FIFA ke schválení a k jejich znění nebyly vyjádřeny žádné výhrady je s velkým podivem, že uvedená aktivita se objevuje až tendenčně těsně před naší valnou hromadou, což navíc vyhovuje určité zájmové skupině uvnitř českého fotbalu. Doplňuji, že znění našich stanov s komorovou volbou předsedy, která je v nich zakotvena už od rozdělení Československa a tedy od momentu, kdy FAČR získala nástupnictví, resp. novodobé členství ve FIFA a UEFA, bylo na FIFA zasíláno v uplynulých letech opakovaně i před rokem 2011 a FIFA nikdy nevyjádřila názor, že by toto znění neodpovídalo FIFA Standard Statutes.
Už v červnu 2017, kdy k nám poprvé zavítala kombinovaná delegace FIFA (Nodar Akhalkatsi + Rolf Tanner) a UEFA (Eva Pasquier + Jacques Bondallaz) bylo na jednání zdůrazněno, že nám představitelé FIFA a UEFA rozhodně nepřijeli nic nařizovat, pouze bylo z jejich strany doporučeno, abychom se do budoucna zamysleli nad otázkou volby předsedy FACR, aby výsledkem pokud možno každé volební valné hromady bylo zvolení předsedy. Přestože se já osobně domnívám, že ani současný systém, kdy úspěšný kandidát ve 3. kole volby potřebuje získat alespoň 35 % hlasů v každé komoře, nevyžaduje žádných úprav a je zcela vyhovující a v souladu se všemi předpisy FIFA a UEFA, byli zástupci moravské komory ochotni přistoupit na dopinění voleb o 4. kolo, kde by zvítězil ten z kandidátů, který by obdržel větší procentuální součet hlasů z obou komor. To je jediný možný a spravedlivý postup, který reflektuje nerovnoměrné rozložení počtu delegátů na valné hromadě. Česká komora tento návrh odmítla, moravská zase odmítla návrh, kdy by ve 4. kole volby rozhodovala prostá většina a byla by tak vždy přehlasována. Argumentem české komory bylo zejména to, že má mít hlas každého delegáta valné hromady mít stejnou váhu, a není možné jej upravovat určitým koeficientem, přestože by šlo o systém poměrně jednoduchý, kdy by existovaly jen dva druhy hlasů, například ve srovnání s propracovaným volebním systémem of Italian Football Federation, založeném ale právě na koeficientech a rozdílných vahách hlasů.
Jak už jsem uvedl výše, nového předsedu FACR Martina Malíka jsme v prosinci 2017 zvolili hned v prvním kole, kdy získal nadpoloviční většinu všech delegátů české i moravské komory. Není tak žádný důvod požadovat úpravu Stanov FACR, která by měnila nejen otázku volby předsedy FACR, ale dokonce snad i celý regionální systém komor, na kterém je český fotbal od svého počátku (po rozpadu Československa) v roce 1994 postaven. Mám za to, že naše současné stanovy žádné předpisy FIFA či UEFA neporušují a jsou s nimi v naprostém souladu.
Dovoluji si Vás požádat o osobní pozornost uvedené záležitosti, vzhledem k tradici českého fotbalu, potřebě demokratické diskuse uvnitř FAČR i postavení FIFA jako střešní organizace, ale zejména Vašim osobním zkušenostem. Zejména si Vás ale dovoluji požádat, vážený pane prezidente, o zásah směrem k FIFA Member Association Commitee a především směrem k FIFA Member Associations Department, protože věřím, že nejnovější imperativní postoj a postup není vzhledem ke všemu více uvedenému nutný, a doufám, že stejný postoj zaujme UEFA, jíž si dovoluji adresovat kopii tohoto dopisu.
Předem Vám děkuji za pochopení, podporu i pomoc a ujišťuji Vás, že český fotbal vyvine maximální úsilí, aby své záležitosti úspěšně spravoval i nadále bez dramatických vnějších zásahů ke spokojenosti FIFA.
Zdeněk Zlámal
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
Karl (host) / před 7 lety 30.01.2018 14:38
To je zase síla! Ale je dobře, že do toho bušíte! Držím palce a vydržte!
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
Ota (host) / před 7 lety 30.01.2018 15:03
Když už někoho kritizujete za pravopis, pište sami dobře!
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
Johny (host) / před 7 lety 30.01.2018 15:40
Neskutečný! Šílená arogance moci. Navrhuji konečně řešení.... To tedy nenavrhuji, ale nařizuji. Berbr ven!
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
houston (host) / před 7 lety 30.01.2018 16:55
Už samotné složení komise je obdivuhodné. StB Berbr, jeden z nejprofanovanějších rozhodčích Liba, dotační poradce Blaschke a navrch Šádek. Co ten tam asi dělá a jaké zájmy ho do takového spolku vedou ? Že by zájem na zachování status quo v přístupu vrchnosti a hlavně rozhodčích k jeho spolku ? Jak řekl klasik : Chce se mi z vás zvracet !
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
lexa (host) / před 7 lety 30.01.2018 18:28
Může mi někdo vysvětlit,že je ještě někdo schopen dávat do českého fotbalu peníze?
Píšu to tady už po několikátý.Český fotbal je čistočistá mafie.Služby,protislužby,vydírání,vendeta,omerta,kmotři...
je tam všechno.A teď se zalehlo na matrace.
Přesto je FAČR největší příjemce dotací ze všech spolků v ČR.Neuvěřitelný.
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
jahoda (host) / před 7 lety 30.01.2018 20:27
Pane Procházko,
když už jste se rozhodl dopis prvního místopředsedy svazu přeložit, proč ho do češtiny nepřeložíte pořádně ? Používat v českém znění textu výrazy (psány velkým písmem) "jako FIRST viceprezident Fotbalové asociace České republiky " či "asociaci zastupují oba VICEPREZIDENTS a generální sekretář" je opravdu do očí bijící. Zrovna vy jste tu minulý týden kritizoval ve sém článku, že se v mluvě z českého fotbalového prostředí používají doslovné překlady výrazů z angličtiny typu např. ..."za mě" si myslím, že jsme podali dobrý výkon...či ... "je to o tom" hrát na hranici možností... apod.. A že by se totéž dalo říci řadou vhodnějších českých vyjádření, jejichž příklady jste ve svém článku i uváděl. A pak po týdnu uděláte to samé, co jste před pár dny kritizoval ?
Asi mi neodpovíte, proč najednou ta změna ? Proč najednou anglické výrazy (pro které existuje naprosto výstižné slovo i v češtině) najednou v českém znění textu nevadí ? Pokud odpovíte,budu mile překvapen. Kdo jiný by se měl vyjadřovat správně česky než píšící novinář ? Takto k lepší kultivovanosti ve vyjadřování lidi spojených s českým fotbalem, na které sám upozorńujete, nepřispějete...
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
Nene (host) / před 7 lety 30.01.2018 21:01
Pro jahoda : nesnažte se odvést pozornost někam jinam. Jak je vidět, Berbr táhne na český fotbal se zkorumpovanými normalizátory a vy táhnete s normalizací na žurnalisty. Chtěl bych od vás raději vědět, zda souhlasíte s prasárnami, co provádí smečka normalizátorů z Diskařské s naším fotbalem.
Řešením je trhnout se
Radek (host) / před 7 lety 31.01.2018 00:47
Prosím Vás, trhněme se už jednou od Čech. Na Moravě si krásně vystačíme bez těch individuí, co Čechy generují.
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
Six (host) / před 7 lety 31.01.2018 05:12
Nene ten Jahoda to musí být Berbr osobně,Nebo nějaký svazový pokladník v lepším případě hulič trávy totálně zhulenej.Ten by měl vstoupit do vysoké politiky .Současný stav ve Fačr je pro jeho mozkový trakt naprosto nedostačující.Celá republika ba dnes i celý svět zná tu zkorumpovanou bandu ze Strahova a on jazykospitec hledá gramatické chyby.Zde je jediná možnost.Nejen Berbr ven ,nýbrž všichni ven včetně Berbrových rozhodčích předsedujících na okresech.To by bylo opravdu konečné řešení.
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
jahoda (host) / před 7 lety 31.01.2018 08:37
Pro nene: dekuji za slusnou reakci. Vubec se nesnazim odvadet pozornost jinam. Dopis p.Zlamala (obsahove) povazuji za velmi dobre napsany a v podstate presne vystihujici situaci, jen je mozna skoda, ze pod nim neni podepsan i predseda FACR, pridalo by to dopisu na vyznamnosti a ukazalo by to, ze predseda kope za obe komory.
Jen jsem poukazal na to, ze pan redaktor minuly tyden ve svem clanku kritizuje pouzivani anglicismu ve vyjadrovani (na coz ma samozrejme plne pravo), ale o par dnu pozdeji je sam ve svem clanku pouziva. To me prekvapilo. Proto jsem se ptal, proc najednou ta zmena ? A podsouvat mi normalizaci, s tim na me nechodte. :-)
A k vasi otazce: samozrejme, ze nesouhlasim, lze jmenovat radu vyhrad (osobne mam urcite negativni "zkusenosti" z nizsi urovne fotbalu; co se deje na vrcholu, spise jen z doslechu), ale bohuzel s tim jedinec sotva neco muze udelat. To prostredi je proste specificke, bohuzel pro fotbal..
pro Six: k vam je kratce, o zadnych gramatickych chybach jsem nepsal, to jen tak na okraj,kdyz uz se odkazujete na nedostatecnost mozkoveho traktu.
Jinak souhlas s predposledni vetou vaseho prispevku. Nejak totiz neverim, ze by se dotycni dokazali polepsit.
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
Nene (host) / před 7 lety 31.01.2018 09:13
Pro jahoda : múj názor je ten , že osoba pana Malíka, pokud by podepsala dopis pana Zlámala, by byla okamžitě peskována Berbrem. Vždyť proto byl zvolen, aby poslouchal a sloužil. LPO udělalo záměrně analýzu, kde je psáno, že jsme jediní, kde hrozí zablokonání volby. A podívejte se, je tu Itálie. Co budou dělat zkorumpovanci dál? Ptá se správně redaktor. A já s ním souhlasím. Zajímá mne, jak dlouho si jejich mafiánské praktiky necháme l8bit. Vždyť jim na jejich čachry přispíváme z našich daní. A že si chrochtají a mlaskají, nepochybuji.
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
Gebír (host) / před 7 lety 31.01.2018 11:35
Pro Jahoda: Tem dopis je oficiální dokument, který dostali takto přeložený moravští delegáti. redakce ho jen poslala dál, nijak do něj nezasahovala. Stejně jako do Berbrova návrhu. To je přece jasné na první pohled.
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
golman (host) / před 7 lety 31.01.2018 12:57
Dle vlastních zkušeností bych navrhl: Dejte všem sekretářkám na FAČRu měsíční placenou dovolenou a je tu "konečné řešení".
Vše se nenávratně položí na lopatky a může se začít od nuly. Oni totiž jsou jediní, kdo na svazu pracuje a nedělá intriky!!!
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
barca (host) / před 7 lety 31.01.2018 19:03
Ale vždyť už to tady moudřejší z nás opakovaně navrhovali. Překousněme se všichni a jako jeden muž přestaňme docházet do ochozů. Proboha, netvrďte mi, že to se přece nedá třeba půl roku vydržet! Tyhle řeči starých zbrojnošů jsou spolehlivě tak akorát na dvě věci, ale filcovat se s nimi je tak pohodlné a jeden z nás si vždycky na jiného (rovněž z nás) povyskočí, takže na věky spokojeni?
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
Maty (host) / před 7 lety 01.02.2018 07:47
A tomu estebackymu hov*du "Brblovi" to stejně zase projde
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
Venceslav (host) / před 7 lety 01.02.2018 11:36
Pokud do toho braiglu nesekne šavlí někdo zhora např.Min.financí nebo Velký čáp s čapího hnízda co by premiér ,tak to pojede než se to sesype jak všemocná Komunistická strana v 1989.Ovšem do té doby Český fotbal bude na konci pořadníku za Siera Leone ,Madagaskar a Burkina Faso.Náš Start vybere od 150členů po 200 korunách čili 30 000 Kč ty pošle jako členské příspěvky Fačru a Fačr s velkou pompou pošle z našich 30 000 zpět na účet Startu 11000 Kč rádoby na mládež.Tomu se říká podpora sportu a mládeže zvlášť.Kde končí peníze od všech oddílů v ČR ?To všechno vymyslel ještě Mira Pelta.Nyní se na výroční schůzi členové dověděli od pokladníka stav věci a odmítají posílat své členské příspěvky bandě ze Strahova.Čest vaší práci soudruzi budovatelé.
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
Nene (host) / před 7 lety 02.02.2018 13:58
Oslavné ódy na Berbra v denííku Sport jsou smutným koloritem současných poměrů ve fotbale. Kde je ta doba chlapci ze Sportu, kdy jste iniciovali petici za odvolání Pelty, Berbra, Damkové? Stačilo vyměnit pár redaktorú a ejhle. Sport se stává propagandistickým plátkem páně Berbra.
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
Six (host) / před 7 lety 02.02.2018 18:35
Nene to nemá smysl se tím zabívat ta banda je zkorumpovaná od okresu až po soudce to je nehynoucí chobotnice.
Re: Inspirovali se Berbr a spol. u Hitlera? Navrhují „konečné řešení“ moravské otázky
Petr.B (host) / před 6 lety 03.04.2018 19:06
Pan Zlámal se konečně rozhoupal a dělá to, co jako zástupce Moravskoslezských klubů měl dělat vždy. Dovolit ale změnu názvu a znaku Českomoravského fobalového svazu ,které symbolizovaly Moravskou komoru a tím i celý Moravskoslezský fotbal, bylo neodpustitelné selhání. Ta galerka v Praze řízená Berbrem a spol. musí cítit sílu a hlavně JEDNOTU Moravské komory, aby alespoň něco v tomto odporně centralistickém státě připomínalo demokratické poměry.
I.ligu si ti šíbři už ošéfovali, takže pokud to nedopadne, tak prosaďte autonomii obou komor s Českou a Moravskoslezskou II.ligou s přímým postupem do I.ligy /aby Morava časem nepřišla o i.ligu/ a ostatní beze změn. Post předsedy svazu pravidelně střídat vždy z každé komory...Pane Zlámal,Vy to určitě víte, že musíte sjednotit celou Moravskoslezskou komoru na postupu jednání , protože jednáte s mafií, která má pořád málo ...