Sparta mění po 27 letech logo i vizuální identitu. Co na to říkají Kouba, Blažek, Frýdek či Sionko?
Sparta odhalila nový koncept vizuální identity, který se dotkl i modernizovaného klubového loga a začne platit od nového soutěžního ročníku 2021/2022.
"Klubu záleželo na sjednocení grafiky všech projektů patřících pod ACS, důraz byl kladený na použití jen jednoho, speciálně pro Spartu vytvořeného stylu písma. A zároveň měli tvůrci tohoto konceptu nejvyšší ambici: kreativně, ale zároveň s úctou k tradici pracovat s klubovým znakem," zaznělo na stránkách sparta.cz.
Současné logo letenské "S" používalo 27 let a onen symbol je spojený zejména s úspěchy z devadesátých let minulého století, čili v dekádě, kdy na Praze 7 vládl Petr Mach.
Současné vedení s dotyčným logem nemělo problém a hlásilo se k němu, nicméně po několikaleté interní diskusi vzniklo v letenských kancelářích přesvědčení k vypuknutí evoluce.
Představitelé Sparty se tak spojili s uznávanými odborníky v oboru grafický design a sportovní marketing a vytvořen byl nejen nový erb, ale i unikátní font a sjednocená grafika týkající se veškerých projektů pod hlavičkou tradiční značky založené v roce 1893.
A jak se vše líbí klubovým legendám? "Měl jsem informaci, že bude nová identita klubu, takže jsem si odvodil, že se to asi bude týkat loga i věcí okolo. Mě to zaujalo a líbí se mi to. Můj názor je, že až změnu identity Sparta zveřejní, většině lidí se to bude líbit. Věřím, že ti, kterým se to líbit nebude, budou v menšině. Mně osobně se to moc líbí. Nejvíc mě zaujalo zjednodušení nejen loga, ale i dalších věcí, které k tomu patří. To znamená merchandising, trička, mikiny. Loga na tom vypadají velmi dobře. Bude to nositelné nejen na fotbal. Samozřejmě se těším, až pod novým logem nastoupím v silvestrovském derby. Myslím si, že jak jsme rádi vybíhali s tím starým, tak budeme rádi vybíhat s tím novým. Doopravdy se povedlo," citoval web sparta.cz slova Jaromíra Blažka.
"Když jsem jel na Letnou, vůbec jsem netušil, o co může jít a byl jsem mile překvapen, že jde právě o změnu loga. Za sebe můžu říct, že se mi to líbí. Změna je život. Věřím, že fanoušci si na to zvyknou. Samozřejmě bude ze začátku také plno ohlasů lidí, kterým se to nebude líbit. Za mě je to zajímavá změna. Věřím, že se to chytne. Mně osobně se to opravdu líbí. Za mé hráčské kariéry jsem změnu klubového loga před 27 lety moc nevnímal. Byl jsem hráč, spíš jsem se soustředil na hraní, a ne na změnu loga nebo identity. Teď mám víc času to sledovat. Když to můžu porovnat, tak je to zajímavá změna. Myslím, že si na to časem fanoušci zvyknout. Je to hezké," přidal Martin Frýdek.
"Já jsem mile překvapen. Jsem velký tradicionalista a mám rád staré pořádky. Ve Spartě jsem hrál fandím ji, fandit budu a tradici hodně ctím. Chápu důvody, které vedení Sparty vedly k tomu, aby začali jednat v tomto směru. Já osobně tomuhle logu dávám velkou šanci. Mně se strašně líbí, je strašně jednoduché a zároveň odráží tradici, na kterou by se vždycky mělo navázat, když se dělají takovéto kroky. Zároveň bych si přál, aby co největší počet fanoušků tomu dal šanci. Když uslyší důvody ke změně, tak věřím tomu, že je to přesvědčí, že je tento krok na místě. Přál bych si, aby změna byla fanouškům zdůvodněna stejně, jako byla zdůvodněna nám. Vážím si toho, že nás klub oslovil a zajímá ho náš názor. Za mě to dává logiku a smysl, přestože jsem velký tradicionalista a změny moc nemusím. Myslím si, že tohle je změna k lepšímu," doplnil Petr Kouba.
"Já ten krok chápu a docela se mi to líbí. Musím říct, že moje první reakce byla, že mi tam trochu chybí rudá. Mám Spartu spojenou hlavně s rudou barvou. Čím déle se ale na logo dívám, tím větší mi to dává smysl. Na rudém dresu je logo výraznější, než kdyby bylo ve stejné barvě. Myslím si, že je to krok správným směrem. Když nás sem pozvali, nečekal jsem, že půjde o nějakou drobnost. Moje první reakce, i ostatních hráčů, je pozitivní. Nezaregistroval jsem žádnou negativní reakci. A to jsou tady hráči, kteří pro Spartu něco odvedli, působili tady dlouhou dobu a všichni se s tím ztotožňují a jsou s tím ok," zakončil stránkami sparta.cz citovaný Libor Sionko, což je současný manažer české reprezentace.
Vzestup Sparty by pomohl i Slavii, je přesvědčen Siegl. Co si myslí o Vrbovi a jakou výtku má k Julišovi?
Zdroj: sparta.cz
Tak
/ před 4 lety 12.02.2021 08:34
to je paráda ! ! ! ! ! ! !
No to je
/ před 4 lety 12.02.2021 10:28
krásný nový logo - teď ještě něco udělat s tím fotbalem
Re: Mycwa
/ před 4 lety 12.02.2021 12:08
Ale jo. Ještě jak budou vypadat ty dresy vycházející z nového vizuálu? Ty nám ale ukáží až před další sezónou.
Jarda
/ před 4 lety 12.02.2021 12:33
Rozhodně si myslim že černá v logu vynikne na rudym triku mnohem víc než původní červená. Zase je Sparta vo hvězdnej rok před všema. Stejně jako my tady před seshitejma vocasama :-) :-) :-)
Když
/ před 4 lety 13.02.2021 10:19
Slavia má logo lepší (a tradičnější). Červenobílá - to je síla! Když se Rumuni přebarví načerno, neznamená to smutek?
ad. panluk
/ před 4 lety 13.02.2021 22:14
Jsem vyučený grafik. Něco málo o těhle věcech vím. Na druhou stranu uznávám, že vždycky je to především otázka osobního (ne)vkusu. Klidně se přiznám, že nedokážu být objektivní. Odmala jsem nechápal, jak se někomu může líbit dres, ve kterém vypadá jako kašpárek z loutkového divadla. Jak říkal jeden můj kamarád - ten ksindl jeden dvoubarevnej...
Já
/ před 4 lety 14.02.2021 08:15
teda nejsem grafik, ale dvoubarevných dresů typu Slavia je spousta. Teď mě napadá Blackburn Rowers a Feynord.
Jejich fans by svoje kultovní dresy určitě nevyměnili, tak jako slávisti.
A zase je sparta vo hvězdnej rok přede všema - tvl číst to tady Řepka, tak má radost, že existuje sparťan, kterej má IQ menší než on.
Já
/ před 4 lety 14.02.2021 08:57
taky nejsem grafik, ale velmi dobře vím, to co tvrdí panluk: Červenobílá - to je prostě síla. Ale pro begu - pohled do historie: Když se roku 1903 rozpadnul Union Žižkov, fotbalová Sparta ihned zareagovala a přetáhla k sobě nejen několik šikovných hráčů, ale osvojila si i nejnovější dresy Unionu – trika s červenými a bílými pruhy!!!! A o roku 1998 a volební kampani HZDS v Prešově ani nemluvím.
Kašpárek zůstane kašpárkem,
/ před 4 lety 14.02.2021 11:09
i když se bude tvářit jako mudrc sebevíc! Je vidět, že jsem tady tnul do živého - potrefené husy zase jednou zakejhaly. Pro grxt - s tebou si to IQ vždycky rád změřím. Je zajímavé, že zrovna ty a oskar, kteří se nechcete znát k tomu, jak Slavia ke stadionu (a vlastně ke všemu) přišla, zato máte velkou starost o to, jestli náhodou Sparta nedostala něco příliš lacino prokazujete takové historické znalosti. Když se zmíním o historických, nevyvratitelných skutečnostech ohledně Slávinky, jsou z vás najednou ekonomičtí a historičtí analfabeti. Velké znalosti prokazujete ohledně bývalých majitelů (šéfů) Sparty, na své Šeterle, Lešky, Doležaly + ten druhej, jak pak odešel k hokeji a jehož jméno mi vždycky vypadne, no a samozřejmě Tvrdíky vždy taktně zapomenete. Na někoho, jehož milovaný klub patří ÚV KS China skutečné neuvěřitelná míra drzosti!
bega
/ před 4 lety 14.02.2021 11:39
Je to marný, je to marný, je to marný, pokud jde o IQ, je proti tobě řepka král. Když někoho napadneš, musíš počítat s tím, že se ozve. Napadl jsi kašpárka z loutkového divadla, tak jsem si dovolil tě upozornit, jestli ten tvůj kámoš nemyslel rudý cirkus. To je vše co ti mohu napsat, jsi na tom stejně jako mycwa a chodíš si sem léčit mindráky. Vezměte si v Bohnicích ošetřovatele a běžte na Petřín oslavit Valentýna....
Oskárku,
/ před 4 lety 14.02.2021 12:22
na někoho, koho v posledním ročníku vysoké školy STB naučili volený mariáš, toho nakecáš docela dost. Vždyť my víme, že hrajete s babičkou a švárou v kuchyni o sirky. No, a kdo prohraje, musí mýt nádobí. Babička si aspoň může jít pokecat se sousedkou a oskárek myje a švára utírá!
Smutnej kašpárek
/ před 4 lety 14.02.2021 12:33
Jinak s tebou musím souhlasit. Pro chudáka kašpárka je to skutečně smutný příběh, že ten jeho veselý obleček teď nosí soudruzi z Číny. To si ten klučina opravdu nezasloužil...!!!
Slavia
/ před 4 lety 14.02.2021 12:59
Patří bohaté čínské firmě, tak jako jim patří spousta jinejch klubů. Nikoliv KS Číny, ale to ty dobře víš. My aspoň víme, komu Slavia patřį, to vy říct nemúžete. A narážku na IQ jsem nemyslel na tebe, myslím, že nejdeš žádnej blbec. Na sparťana.
bega
/ před 4 lety 14.02.2021 13:04
Co bych ti měl odpovědět, počkej si, až se přihlásí vrchní slintal a pak si tady můžete psát a léčit si mindráky. Máš pravdu hrajeme karty i kuchyni, není tam sice švára, ale hraje i babička s vnoučaty, pouze hrajeme prší, Černého Petra, nebo záchod, ale ne ten suchej od Kruly, to je specialita cirkusu z letný. Jinak jsi opravdu troubínek, korespondence s tebou už mé osobě nic nedává, a tak nevotravuj, koukám na hokej
ad. grxt
/ před 4 lety 14.02.2021 13:23
Mýlíš se chlapče. Tenhle omyl už jsem tady jednou vysvětloval oskarovi. Vy se totiž už ze zásady natolik zabýváte pomluvami o Spartě, že pak ani nevíte, co se děje v té vaší Slávince. Soukromé společnosti (Sinobo) patří stadion Slavie. Když ho kupovali předpokládalo se, že převezmou i samotnou Slavii. K tomu ale nakonec nedošlo. Pouze se spekulovalo, že právě proto, že jim už patří jiné evropské kluby, což by dělalo problémy v evropských pohárech. Oskárek se rovněž domníval, že stadion a Slavia mají stejného majitele. Není tomu tak! Slavii skutečně řídí ÚV KS China!
ad. oskar
/ před 4 lety 14.02.2021 13:39
Konečně jsme i my sparťané pochopili, jak to sešívkové myslí s tím, že oni mají „čisté ruce“. Oskárek nám to názorně vysvětlil. Zahrají si s babičkou v kuchyni mariášek, prší, a černého Petra - no, a zbytek dne má holt ruce ve škopku!
bega
/ před 4 lety 14.02.2021 14:22
Připomínám slova vrchního slintala, je to fotbalový server, bohužel se tady stále snaží předvádět nějaký zamindrákovaný rádoby grafik. Včera proti Pardubkám vcelku dobrý výkon, Kuchťákovi to lepí, ale byly tam i chyby, koukal jsem na čtvrtečního soupeře, po první půli jsem s myslel, že pokud nevyhraje Liverpool, je něco špatně, ale Vardy a spol. to v závěru neuvěřitelně obrátili, i když Alisson dostal od kouče znovu šanci, ale vůbec jí nevyužil, to Koly alespoň tentokrát neinkasoval, navíc se trefil Nico, dobře vsazený péťo, alespoň bude na budvárek, až budeme hrát s babičkou a vnoučaty v kuchyni krulův suchý záchod
Logo
/ před 4 lety 14.02.2021 14:45
Se prostě někomu líbí a někomu ne a někdo si na něj musí jenom zvyknout. A tohle bych řekl za sebe že není špatný. Ale výsledky na hřišti jsou mnohem důležitější. Takže spíš než na nové logo by se měli zaměřit na daleko důležitější věci uvnitř klubu.
ad.Utah
/ před 4 lety 14.02.2021 15:55
Dík za tvůj názor. Když nic jiného, aspoň mluvíš o daném tématu. Které je koneckonců určené už titulkem nad článkem. To, že oskar plácá jako obvykle totálně „z cesty“, tady nikoho nepřekvapuje. Je příznačné, že někdo, kdo ostatní označuje za „slintaly“ by docella klidně na otázku - komu patří Slavia - odpověděl: „Včera bylo hezky, jen trochu mrazivo“. Obyčejně ještě přidá něco z životopisu svých rodinných příslušníků. Přejme mu to! Nemá chudák lehký život. Ruce pořád ve škopku, a když chce ten svůj budvárek, tak musí ještě vyluxovat. Inu, blahoslaveni budiž chudí duchem... Pánbůj je prý má rád. Já ne!
Pánbůj
/ před 4 lety 14.02.2021 18:18
Psi štěkají, ale sešívaní karavana táhne dál....
Paráda
/ před 4 lety 14.02.2021 18:23
Zase seshitej záchvat a bega je tady solidně trénuje :-D
Samo že je vlastní KSČína...
/ před 4 lety 14.02.2021 18:33
Po překotném vývoji na jaře 2018 výkon akcionářských práv nad CEFC Europe převzala státní CITIC Group, která letos dokončila akvizici CEFC.
ad. oskárek
/ před 4 lety 14.02.2021 19:05
Nic proti tobě chlapče, ale vím, že máš tendenci mi tady opravovat gramatické chyby. Mohl by jsi mi vysvětlit, co je to ten „Pánbůj“? To víš, my ty výrazy, co vás učili na VŠ STB neznáme! No a... „sešívaní karavana“, to je také dost dobré. Udělat v jedné větě, která má asi sedm slov dvě hrubky - to je slušný výkon! Nemáš ten počítač vedle škopku a nestihl jsi si utřít ruce? Nebo pospícháš, než se vrátí babička, aby jsi ještě stihl vyluxovat?
bega
/ před 4 lety 14.02.2021 19:40
Zase tak chytrý nejsem, abych opravoval chyby, i když taková svýčková, ta mi "udělala radost, ale překlep, to je normál. A kdyby jsi nevěděl co je Pánbůj, tak si přečti svůj názor v 15:55 ty troubínku.
ad. oskárek
/ před 4 lety 14.02.2021 20:07
No, a o tom to právě je. Překlep je překlep. Já bych se osobně „nevozil“ ani na té „sešívaní karavaně“. Nad podobné pitominky jsem přece jen poněkud povznesený. Jak už ostatně víš, jsem vyučený sazeč-korektor. Kdyby jsi tušil, kolik překlepů i hrubých gramatických chyb jsem se naopravoval po nepochybně vzdělaných redaktorech... A kolik jich korektor(ka) potom ještě opravil po mně, nejdřív ve sloupcové, a pak ve stránkové korektuře! A stejně nám pak kolikrát v novinách vyšla taková pitomina, že by jeden brečel. Říkali jsme tomu tiskařský šotek. Právě proto se stydím za blbínky, kteří nemaje co říci k podstatě textu uchylují se ke kritice překlepů. Kterých ke všemu sami nasekají desetkrát víc!
Zajimave zjisteni
/ před 4 lety 14.02.2021 20:09
Ze zdejsi nejinteligentnejsi,nejvzdelanejsi,vedomostnie i ekonomicky nejvic erudovany,a gramotny,k tomu nejferovejsi,a nejcistsi moralne clovek, jak se zda z jeho prispevku vycist,mister bega nedokaze si zjistit ty spravne informace pokud uz se chce vyjadrovat na tema vlastniku svatostanku Slavky ,jen bez pouziti mozku,a z opici presnosti kopiruje nesmyslne informace,ktere i stejne vsevedouci wikipedie nabizi...k smichu...Sinobo nebylo,a neni vlastnikem stadionu....nedokazu posoudit jestli bohuzel nebo bohudik k prevedeni akci,a objektu nikdy nedoslo,a dal 100% vlastnikem cele Slavi je Citic...dej si vic prace,a zjisti si vzdycky informace poradne ne jen nesmyslne kopiruj wikipedi.
Pro upresneni
/ před 4 lety 14.02.2021 20:18
Stanek byl pojmenovan Sinobo na zaklade mozne budouci majority klubu,a proto,ze poskytuje Slavi jak pujcky tak poradenske ukony.
ad. dano
/ před 4 lety 14.02.2021 20:28
Jen o kousek výš jsem psal, že mám pochopení pro překlepy, dokonce i takovou volně pojatou češtinu. U tebe mám ale opravdu pocit, že se bavím se silně retardovaným jedincem, který si potřebuje někde vybít své emoce. Jsem docela obyčejný člověk, který má jako mimopražský důchodce jen velmi omezené možnosti co se týče zjišťování tak přísně utajovaných skutečností, jako je vlastnická struktura Slavie. K tomu mi slouží jen tisk, rozhlas, televize a internet. A ty jsi mi tady své „zdroje“ ze kterých bych měl čerpat bohužel neuvedl. Jinak tě mohu ubezpečit, že ten fakt, jestli Slavia patří čínským komoušům celá nebo jen půl, mi nijak „žíly netrhá“!!!
bego
/ před 4 lety 15.02.2021 08:28
dano je další fake šukala vavřiny.
Ale co mě teda jo překvapuje
/ před 4 lety 15.02.2021 08:34
je totální neznalost tzv. slávistů který ani neví kdo vlastní jejich klub a stadion. Samozřejmě stadion patří komunistům z Číny pod názvem Sinobo. To se dá krásně najít třeba na www.google.com. Mám pocit že místní "slávisti" sou akorát trollové co nikdy nebyli na stadionu a co je fotbal ani moc nezajímá. Tolik neznalostí a blbostí to už nemůže bejt náhoda ! ! !
Btw.
/ před 4 lety 15.02.2021 09:35
večer sem koukal na Inter a ten rozsypanej čaj místo jmenovek je nechutnej. Inter patřil dycky k mejm favoritům ale díky bolševikům už mu nefadim zdaleka co dřív kdy sem aspoň jednou v sezoně na San Siro jel.