Prokešův odchod leží v žaludku i Poborskému, Koubovi nebo Suchopárkovi. Co s tím dělají?
Odchod Michala Prokeše z funkce ředitele sportovně-technického
oddělení Fotbalové asociace ČR se krajně nelíbí někdejším reprezentantům
Karlovi Poborskému, Radkovi Bejblovi, Janu Suchopárkovi, Petru Koubovi a
dalším. Formou otevřeného dopisu o tom informovali po setkání
s kontroverzním duem ve vedení FAČR předsedou Martinem Malíkem a
místopředsedou Romanem Berbrem.
Prokeš začal s FAČR spolupracovat v roce 2014 ve výkonném výboru a poté převzal záštitu nad projektem mládežnických akademií a stal se technicko-sportovním ředitelem.
Není to ale tak dlouho, co ve funkci skončil a rozpoutal tak pořádnou bouři. S FAČR se brzy rozloučí generální sekretář Rudolf Řepka a z komise rozhodčích byl odvolán šéf projektu videorozhodčích Roman Hrubeš. Prokešovo místo mezitím zaujal někdejší kouč Jiří Kotrba.
"Důvodem zveřejnění otevřeného dopisu je snaha informovat veřejnost o postojích níže podepsaných pracovníků FAČR, kteří jsou znepokojeni současnou situací po odchodu sportovně-technického ředitele Michala Prokeše," uvádí v emailu adresovaném ČTK vedoucí úseku talentované mládeže Antonín Barák.
"Situace se týká pokračování práce na započatých projektech v plném rozsahu a garancí podmínek, které tyto projekty vyžadují," pokračoval kouč národního týmu do 15 let. Spolu s ním se pod dopis podepsalo několik dalších trenérů reprezentačních výběrů a někdejších reprezentantů včetně Suchopárka, Bejbla, Kouby, Martina Kotůlka, Vernera Lišky nebo Güntera Bittengela.
V dopise se uvádí, že právě díky Prokešovi se podařilo pro mládežnické reprezentace získávat nejlepší evropské soupeře a současně se podařilo propojit projekt regionálních a klubových akademií. Bývalý funkcionář Dukly se také zasadil o revizi vzdělávání trenérů a do nejnižších pater fotbalu přivést trenéry-odborníky.
Podle podepsaných také Prokeš v době aféry se zneužíváním dotací, po které musel odstoupit šéf asociace Miroslav Pelta, dokázal díky slušnému jednání a odbornosti udržet pozitivní obraz a dobré vztahy se státní správou a vládou. "Konání vedení FAČR se nás pracovně i lidsky velmi dotýká a považujeme jej za krok, který může český fotbal zásadně poškodit na všech úrovních," stojí v dopise.
Re: Prokešův odchod leží v žaludku i Poborskému, Koubovi nebo Suchopárkovi. Co s tím
nene (host) / před 6 lety 18.10.2018 21:09
Jeden dotaz. Proč tedy tato skupina odborníků ze solidarity s Prokešem neodstoupí z funkcí trenérů, kde mají královské podmínky. Očekával bych z morálních důvodů odstoupení. Lepší je se sejít, vyhrožovat odstoupením a po návratu do rodin a po rázném komentáři manželky, která si spočítá finanční ztráty, pronášet morální moudra. Hlavně nám nechte peníze, nechtějte po nás výsledky a my nebudeme dál remcat. Nebylo by lepší vypsat výběrová řízení a obsadit pozice jinými odborníky, třeba i z řad jiných bývalých reprezentantů ?
Re: Prokešův odchod leží v žaludku i Poborskému, Koubovi nebo Suchopárkovi. Co s tím
Peníze? (host) / před 6 lety 18.10.2018 22:10
Vážně si někdo myslí, že Poborskému nebo Bejblovi jde o peníze? Jedná se o lidi, kteří když skončí na FAČR, tak o ně okamžitě projeví zájem kluby, takže o práci se určitě bát nemusí. Osobně si myslím, že se skutečně jedná o princip a jelikož s Berbrem jen těžko hnou, tak nakonec doopravdy skončí. Já si jen přeji, aby ta změna nastala a jsem rád, že tito lidé jdou s názorem ven...
Re: Prokešův odchod leží v žaludku i Poborskému, Koubovi nebo Suchopárkovi. Co s tím
nene (host) / před 6 lety 18.10.2018 22:42
Tak pokud vím Poborský nemá nejvyšší trenérskou licenci a Bejbl ji teď studuje. Rád bych viděl, kde by zaměstnali někoho, kdo nemá patřičnou kvalifikaci. Snad jen ve fotbale. O peníze se vždy jedná až na prvním místě. O tom by mohl vyprávět i Prokeš.
Re: Prokešův odchod leží v žaludku i Poborskému, Koubovi nebo Suchopárkovi. Co s tím
Peníze? (host) / před 6 lety 18.10.2018 22:55
Pokud vím, tak Poborský má vlastní byznys, takže se taky může na fotbal vykašlat a nepřicházet o nervy. Na rozdíl od Berbra ve fotbale skutečně něco dokázal a jsem rád, že takový člověk dá své jméno do davu. Jak pozoruji celou kauzu, tak mi z toho vychází, že v podstatě svým jménem zastřešuje trenéry dětí, kteří nechtějí pracovat pod Berbrem. Mimochodem, od kamaráda jsem si zjišťoval, kolik cca berou trenéři regionálních akademií. Prý okolo třiceti tisíc, což za úplně královské podmínky nepovažuji (nebavím se o repre trenérech mládeže) a přesto tito lidé podepsali nějaký dopis, čímž v podstatě dali hlavu na špalek.
Nebudu se bavit o licencích, nemusíte mít profi licenci na to, abyste dostal práci. Důležitá je zejména samotná praxe na hřišti. Ale to ať posuzují ti, kteří si trenéry vybírají.
Celkově mi přijde zvláštní, že se navážíte zrovna do Poborského a spol., když tito pánové evidentně vystoupili proti Berbrovi, který je považován za největší zlo v našem fotbalu. Každý má své mouchy, ale já jim držím palce, aby ho dostali od válu a doufám, že budou bojovat.
Re: Prokešův odchod leží v žaludku i Poborskému, Koubovi nebo Suchopárkovi. Co s tím
nene (host) / před 6 lety 19.10.2018 00:27
Vůbec nerozporuji tvůj názor. Moje informace jsou, že existují manažer , ředitel Akademie a sekretář Akademie. Tři manažerská místa za platy zhruba 80 000, 70 000, 60 000. Tyto platy netrenérů, jsou myslím nadstandartní a hlavně zbytečné. Zvládla by to účetní za 50 000. Ostatní, co trenují, včetně asistentů, fyzioterapeutů, psychologů, nutričních poradců, jsou podle kategorií zaplaceni v řádech desetitisíců, podle svěřené kategorie. Myslím, co se odbornosti týká, nechtěl bys aby tě operoval medik, z kterého může být jednou primář, že ? Pokud vím, tak ;K. Poborský měl byznys Steavesport, který ukončil. O dalších aktivitách nevím, ale je pravděpodobné a možné, že podniká v nějaké oblasti. Tvrdím jen, že každý je nahraditelný. A bývalí reprezentanti se jménem a i patřičnou kvalifikací by se také našli. Trénování v RA, ale bez koučování svěřenců v zápase ? To mi nedává smysl. Všichni v RA v klidu, bez důrazu na výsledek a cíl ? Kdy vyjdou a za jak dlouho noví reprezentanti ? Kdo nese odpovědnost ? Jaké jsou kriteria úspěchu a výkonostní cíle ? Kdo je bude vymáhat, když žádná nejsou ? Jak potom se určí schopný a neschopný trenér ? A jak neschopného propustit ? Jakým způsobem se bude řešit a tudíž za kolik peněz vyhlazení mládežnické kopané na okresech. Cesta přes tzv. podpalovače, financované z FAČR mi připadá jako úlet. Zřejmě si chlapci myslí, že to z místních nikdy nikdo nedělal. A už vidím ředitelku MŠ, jak bude reagovat na cizáky z Prahy. Lítáme od zdi ke zdi, od koncepce ke koncepci.Už tu základ fungoval od osmdesátých let minulého století, který tito borci okopírovali a vydávají za novinku. Před několika dny jsem tu psal, že očekávám petice na záchranu Prokeše. Stalo se. Vyhrožovat odchodem a neodejít, považuji za zbabělost. To neznamená, že celý VV FAČR by neměl skončit.
Re: Prokešův odchod leží v žaludku i Poborskému, Koubovi nebo Suchopárkovi. Co s tím
ZdeněkH (host) / před 6 lety 19.10.2018 07:15
Myslím si, že valná většina z Fačru, je tam za pěkný peníze a někteří tam jsou, protože něco někdy ve fotbale dokázali. A ten Poborský(nebo Rumcajs), pokud si dobře vzpomínám, tak se psalo a podle prohlášení různých kopálistů v té době, byl Poborský jeden z těch , kdo pomohl Berbovi odstranit L.Macelu z komise rozhodčích. Takže ten marast, co je ve vedení fotbalu, je jeho zásluha. Tak ať si vzpomene, jak se tenkrát choval a sedí dál na teplém místečku. Jsem jenom obyčejnej fanóšek fotbalu a nevidím do toho, jako někteří diskutující, ale paměť mám dobrou.
Re: Prokešův odchod leží v žaludku i Poborskému, Koubovi nebo Suchopárkovi. Co s tím
Honza1 (host) / před 6 lety 19.10.2018 07:59
Já si vůbec netroufám hodnotit celkovou situaci kolem akademií a jak jejich systém funguje. Stejně tak, jestli byl Prokeš mužem na svém místě. Prostě to nevím. Na to jsem od toho příliš daleko a nemám k tomu dostatek informací. Ale když si dám na jednu stranu vah morální profil Poborského, Suchopárka, Kouby, Kotůlka, Bejbla a na stranu druhou Berbra s Malíkem, pak je zcela jednoznačné komu z nich mohu alespoň pocitově věřit, že to myslí s českým fotbalem a mladými hráči dobře. A komu jde za všech okolností naopak především o jeho prospěch. Pokud něco vadí Berbrovi a chce to zrušit, bývá to obvykle proto, že to naopak celkem funguje a jemu vadí, že to jde proti jeho zájmům. Jednou je to KR Listkiewicze, podruhé akademie, atd. Je zajímavé, že postup je vždy stejný. Jsou to takové klasické komunistické Stb praktiky. Berbr a spol. "najdou finanční nesrovnalosti u sledované osoby" (Listkiewicz, Prokeš) a veřejnost začnou zásobovat informacemi, jak strašně vysoký berou plat. Závist je mocná, část lidí na tohle vždy slyší. Mimochodem zajímavý rozhovor s p.Listkiewiczem včera na isportu.
Re: Prokešův odchod leží v žaludku i Poborskému, Koubovi nebo Suchopárkovi. Co s tím
nene (host) / před 6 lety 19.10.2018 08:42
Ještě jsem od výše jmenovaných neslyšel a nečetl slogan Berbr, Damková a další z VV FAČR ven ! Ještě o té závisti.. Proč tedy nechtějí, aby se Akademie rozšiřovaly dál ? Zachovat množství peněz pro stávající situaci a dál nerozšiřovat. Vysvětlení může být i to, že příděl peněz bude zachován, rozšíří se počet Akademií a sníží nám platy. Koneckonců na Akademie jdou i prostředky z našich daní, tak se ptáme. Myslím si, že skupina kolem Prokeše dosud úspěšně kolaborovala s Berbrem, jako statutárním zástupcem i s jinými borci z VV FAČR. Bylo to až trapné. Proč se tedy udělá výjímka jmenovanému R.Bejblovi a může trénovat mládežnickou reprezentaci....A proč ne jiným ? Není důvod ten, že si ho přivedl Prokeš a teď Radek za něho kope ? S Liskiewiczem souhlas, já bych se s Berbrem nikdy potom nebavil. Jestli někomu je možné závidět, pak těm, co mají sebevědomí a prezentují tento finančně náročný a nedotažený projekt. Dlužno dodat, že z velké části z našich kapes, z peněz dańových poplatníků. Není nikde záruka a dáno, že úspěšný hráč a bývalý reprezentant musí být úspěšným trenérem. Jméno je jen bonus. Tak když už si odhlasovali trenérské licence a jejich uplatnění, tak atˇ měří všem stejně a nedělají výjímky. To se týká i komise rozhodčích a mohl bych pokračovat.
Re: Prokešův odchod leží v žaludku i Poborskému, Koubovi nebo Suchopárkovi. Co s tím
carlos (host) / před 6 lety 19.10.2018 09:49
nene : píšeš mi z duše, naprostý souhlas. Když vidím, jaká se spustila lavina nesmyslů. Když vidím, jak Náčelník a jemu věrní používají Malíka na špinavou práci, musím se opravdu smát. Je vidět, že kromě neneho to tady nikdo z vás nepochopil. A ještě k penízkům - je to tak, jak říká jedno přísloví : "koho chleba jíš, toho píseň zpívej." Znovu opakuji pokud bude Náčelník a jeho věrní v českém fotbale, nic se nezmění a ani nemůže. Proboha, co se musí ještě stát, aby i ti největší zaslepenci pochopili, že tudy cesta nevede. K angažování bývalých hráčů = je to jenom dobře, ale ne tak, jako se to děje nyní. Nenalhávejte si, že bývalí repre a ostatní, pokud se nezabezpečili za doby aktivní kariéry, tak nemají vlastně nic. Chce se mi říci, že je to drtivá většina z nich. Říkám, tam kde je fyzično, nebývá psychično, to už ať si přebere každý sám. Takže pokud mi někdo nabídne dobrý peníz jdu ... .
Re: Prokešův odchod leží v žaludku i Poborskému, Koubovi nebo Suchopárkovi. Co s tím
sesypalse (host) / před 6 lety 19.10.2018 10:03
Prokeš a jeho 250 000 Kč = to slušné za peníze daňových poplatníků, ne. Nyní, když už nejsou resp. nebudou, prchám a něco si vymyslím, proč prchám a to se mi povedlo. V čem je Prokeš jiný než Náčelník = to mi fakt hlava nebere.
Re: Prokešův odchod leží v žaludku i Poborskému, Koubovi nebo Suchopárkovi. Co s tím
nene (host) / před 6 lety 19.10.2018 10:17
Mimochodem 250 000 korun je mnohde celoroční rozpočet OFS. Čili jeden měsíční plat člověka z FAČR se rovná roční podpora z FAČR pro celý okres. Gratuluji. To nevymyslíš.