Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
Tak prý Slováci prohráli s podprůměrnými Čechy! Tohle křičí do světa nejčtenější slovenský deník Nový čas. Možná by se periodikum mohlo přejmenovat na „Starý čas“. Češi rozhodně nebyli podprůměrní, pokud tedy ovšem redaktoři nebrali v potaz zářijové zápasy s Ukrajinou a Ruskem.
Tehdy český tým, stylově řečeno, šilhal. Až přišel nový trenér, diametrálně změnil nejen optiku mužstva, ale i celkové vidění. Fotbalisté Česka se v reprezentačním balení zbavili mnoha svých vad, ale dioptrie jim samozřejmě ještě zůstávají. Pořád je na čem pracovat. Je co zlepšovat. Podprůměrný ale tento tým není.
V návalu hodnocení na různých webech a mnoha diskusích chci vypíchnout dvě jména, která dávají sobotní zápas do širších souvislostí a hovoří o tom, kdo byl podprůměrný a kdo ne.
Vzpomenete si na Krmenčíka a jeho poločasovou potulku po uherskohradišťském trávníku při zápase s Ukrajinou? Kritika se na něj valila ze všech stran. Právem. A vezměte si Krmenčíka měsíc poté, v Trnavě. Slováci si zřejmě mysleli, že byl postaven do základu jako obětní beránek věhlasné stoperské dvojici Škriniar – Škrtel.
Kdyby hrál jako proti Ukrajině, tak by tomu tak jistě bylo. Jenže plzeňský útočník jakoby se stal synonymem přerodu českého národního týmu. Odvedl vynikající výkon. Na férovku si to rozdal párkrát se Škrtelem, stoperem se zkušenostmi z Liverpoolu, který hrál v sobotu stý reprezentační zápas.
A ze Škriniara si udělal slušně řečeno toaletní papír. Ze stopera, o něhož údajně stojí Barcelona či Real a nabízí astronomické sumy. A zatím z Plzně neprodejný halama Krmenčík si ho nakrásně vychutnal při gólu. A aby černý den vycházející slovenské hvězdy byl kompletní, při druhém českém gólu stoper Interu Milán neubránil Schicka. Přesně na Škriniara se za sobotní vystoupení hodí slovní ohodnocení podprůměrný. Skauti španělských celků, pokud tento zápas viděli, tak na něj musí rychle zapomenout. Buď na utkání, nebo na stopera.
Dost adorace, aby českým chlapcům před cestou do Charkova nenapršelo do nosánku. Řekl bych, že to nehrozí. Jaroslav Šilhavý si právě tohle umí ohlídat. Dost na tom, že z dřívějšího souboru unuděných sólistů udělal během krátké doby tým, který ví, co má hrát a hlavně za tím půjde. To je po zápase v Trnavě možná cennější než vítězství. Dává totiž naději do budoucna.
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
jack (host) / před 6 lety 14.10.2018 12:25
Pravda, pravda... Leč bych nezvolával hop, ještě jsme nepřeskočili.
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
zdero (host) / před 6 lety 14.10.2018 17:36
Myslím, že jedním z hlavních důvodů proč Slováci prohráli je to, že jim chybí pokora. Celý týden řešili jen to, kolik gólů nám dají a vůbec si nepřipouštěli, že by mohli prohrát. Mysleli si, že když jsou na nějakém pofidérním žebříčku o pár míst nad námi (konečně, po dvaceti letech ...) nemůžou prohrát. Zápas ukázal, že můžou. Teď brečí, že prohráli s podprůměrným Českem, místo aby řekli, ano, prohráli jsme s lepším. Ono to, že mají momentálně pár hráčů v dobrých klubech, ještě neznamená, že těch pár hráčů společně s ostatními vytvoří skvělé mužstvo. Dokladem je letošní MS. Naši hráli chytře, přesně věděli, co na soupeře bude platit a dokázali z minima vytěžit maximum. Kéž by to tak bylo i dál. Třeba hned proti té Ukrajině.
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
deu2 (host) / před 6 lety 14.10.2018 22:24
Souhlasím s oběma příspěvky z části...Pokora Slovákům samozřejmě chyběla, což je u nich
celkem tradiční jev, když se jim daří a mají nad někým navrch a nad Českem obzvlášť...
Ale nesouhlasím s tím, že prohráli s lepším. Prohráli s efektivnějším a pravděpodobně
po změně trenéra se semknutějším mužstvem a navíc s týmem, který má nový impuls. Vím, že na statistiky
se nehraje, ale oni v nich byli lepší komplet ve všem, jen ne v té efektivitě. Kdyby trestuhodně
nezahodili další 3 stoprocentní šance, které měli, asi by psal český i slovenský tisk trochu jinak...
Ale na kdyby se nehraje...
A to je jedna z věcí, proč vůbec nyní píši. Jde o jednu výhru se štěstím, cennou, ale rozhodně vzhledem
k průběhu hry nijak adorace hodnou. A tisk se předhání takřka v superlativech...Známky pro téměř
půl mužstva jsou 1 ( proč proboha pro brankáře Vaclíka, který chytil jen, co musel, vše ostatní Slováci
zahodili mimo a při gólu - sice na něm neměl Vaclík žádnou vinu - šťastně nevypadal a navíc tam byla jednou
jasná chyba při výhozu a založení rychlého útoku Slováků...), pak tu byly další příznivé okolnosti : Krmenčík
a Schick měli shodně po jedné možnosti - využili a oba bravurně, což nebývá zvykem, další jasná šance, ta
nejjasnější, byl Souček, ten nedal, žádné překvapení,...jinak nic...A dále nemusel Dočkal vůbec dohrát, protože po vzteklé reakci a žluté kartě to ve středu pole okopával jako řešeto a plno rozhodčích by mu tu druhou žlutou kartu dalo. Ovšem to samé se dá říci o Škťelovi, který to řezal také jak se dá, asi proto, aby se snažil skrýt to, že už je pro evropský fotbal zcela mimo zónu a nechápu, že ho Slováci staví a navíc z něj udělají kapitána...A pak hlavně, že někteří bezpochyby výborní slovenští fotbalisté zahráli pod své možnosti ( Hamšík, Škriniar, Kucka, Duda, Pekarík...). Možná i proto trenér Kozák sklopil uši a odkráčel od reprezentace. Aspoň má úroveň a je sebekritický, ne jako Jarolím...
Takže bych s hodnoceními určitě počkal až po druhém dílu této reprezentační přestávky v úterý na Ukrajině.
Tisk se ani příliš nezmiňuje o tom, že pokud se má splnit " původně stanovený cíl - postup do nejvyšší úrovně nové
Ligy národů ( což bylo ovšem takové spíše zbožné přání ) ", tak musíme vyhrát na Ukrajině, remíza znamená
konec naději...A to jsem zvědavý...
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
deu2 (host) / před 6 lety 14.10.2018 23:24
For zdero,
trochu mě zaskočila zmínka o MS 2018, tam pokud vím, ale zcela jistě, Češi ani Slováci nebyli...
Tak o čem je řeč...?
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
zdero (host) / před 6 lety 15.10.2018 05:27
deu2 : Samozřejmě že nebyli, myslel jsem tím to, že některá mužstva, která měla ve svém středu velké hvězdy i přesto neuspěla.
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
carlos (host) / před 6 lety 15.10.2018 07:52
To, že je český tým podprůměrný, je bohužel pravda a trefné konstatování. Kdo to nevidí, je trubka.. To, že si Slováci neuměli poradit, je jenom jejich problém. Pravdou je, že Krmelec a hvězda AS Roma se trefili, zaplať pan Bůh. Nicméně nepřeceňujme toto vítězství, zatím nic nedokazuje. Hodně specifický zápas mezi námi a Slováky, nemůžeme brát jako měřítko zlepšení výkonu celé repre. Určitě to pošimralo české ego, ale to asi tak všechno. Je to stejné jako derby pražských "S". Trochu vypovídajícím zápasem bude zápas v Charkově. Po tomto zápase si můžeme teprve říci jestli "cosi" nastalo, jaká změna nastala. Bohužel je smutné a docela dost trapné se srovnávat s mužstvy z "východu", ale bohužel tato mužstva neusnula na vavřínech jako naši borci, kteří si do nedávna mysleli, že jsou pupkem světa resp. Evropy, přinejmenším. K výkonu nemá smysl se vyjadřovat snad jenom to, že Slováci nás mleli, ale nic nevymysleli. Nezbývá než pogratulovat k vítězství.
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
Honza1 (host) / před 6 lety 15.10.2018 08:17
Zápas jsem tentokrát neviděl. Nemohu ho hodnotit. Jsem ale rád, že se výsledkově potvrdilo, že je to hodně o přístupu trenéra a hráčů. O atmosféře v týmu. Komunikaci s hráči. Nejen v době repre srazu. Ochotě hráčů přijet, reprezentovat, bojovat, věřit trenérovi. Že Jarolím s jeho charakterem se nikdy neměl stát trenérem reprezentace. Že to s českou reprezentací není zas tak špatné, jak mnozí po výbuchu v Rusku psali. Že nemusíme na zlepšení čekat roky až doroste nová garnitura. Nemůžeme čekat zázraky, že budeme předvádět atraktivní ofenzivní fotbal jako v dobách Nedvěda a spol. Tuto výjimečnou generaci už dávno nemáme a ze vzpomínek se žít stále nedá. Jeden vyhraný zápas samozřejmě ještě nic moc neznamená, ale bojovat snad lze s každým. Do širšího evropského průměru bychom měli i se současnou generací hráčů patřit. Už zapas s Ukrajinou napoví víc.
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
ligový fanoušek (host) / před 6 lety 15.10.2018 09:20
Jen malý komentář k výkonu Míši Krmenčíka: Jeho výkon, jako výkon skoro každého útočníka je závislý na servisu od záložníku - křídel a podhrotu. Bylo vidět, že pokud je na hřišti génius, jakým Bořek Dočkal je, tak roste výkon i hrotového útočníka. Pokud útočník nedostane ani jednou za zápas balón a musí se o něj neustále prát v v soubojích proti 2 stoperům, tak je to složité takřka pro každého útočníka. Stačila 1 geniální přihrávka od Dočkala a Krmenčík toho hned využil
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
Válec (host) / před 6 lety 15.10.2018 12:10
Slováci nás podcenili a zahodili loženky tečka. Maj mnohem lepší tým, až na útok. Nemec je všechno, jen né šutér. Být tam pořádný forward, tak to skončí klidně 3:2. V úterý se ukáže, jesli se Čehuni lepší. Hodně štěstí.
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
ligový fanoušek (host) / před 6 lety 15.10.2018 13:49
Reakce na Válec: pokud mají Slováci lepší tým v záloze, obraně a brankáře tak proč nás neporazili. Držení balonu je k ničemu pokud nedáte víc golu nez soupež a k tomu měli Slováci opravdu daleko. Kdyby zápas navíc pískal rozhodčí na úrovni tak Martin Škrtěl by byl 2x vyloučený a Češi kopali penaltu. A ještě jedna věc, nechápu proč musí Slováci používat výraz Čehuni. My Slováky neurážíme, jsou nám úplně jedno, ale oni mají po 20 letech stále mindrák to je zajímavé.
Ještě jedna věc, Slováci mají velmi dobrý tým, ale za celou dobu samostatnosti toho ve fotbale dokázali opravdu málo, takže bych byl při zemi
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
Válec (host) / před 6 lety 15.10.2018 15:40
Slováci mají silnou generaci. Jeden zápas ať už Slováků nebo Čechů moc nevypoví. Uvidíme co po Ukrajině, co v kvalifikaci. Ale Slováci už delší dobu ukazují, že se s nimi musí počítat. Kdežto u Čechů nastala velká stagnace. Nové koště dobře mete. Po více zápasech se uvidí, jestli se to někam pohne...
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
mildakov (host) / před 6 lety 15.10.2018 16:19
pro Válec-kdyby i v našich velkých šancích nebyly kopyta Souček a Pavelka,tak by Slovákům nepomohl ani ten šutér.Dát branku z malého vápna by měl dát i žák natož reprezentant.Na Součka přitom zívala prázdná kasa,
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
ligový fanoušek (host) / před 6 lety 15.10.2018 21:23
Slováci mají samozřejmě výbornou generaci hráčů - Hamšík, duda, škriniar - to jsou výborní fotbalisté. Ale problém je v tom, že nic zatím nedokázali
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
Bobo (host) / před 6 lety 16.10.2018 08:28
Len také mimofutbalové info. Nový čas je denník, porovnateľný s českým Bleskom. Takže ten článok berme s rezervou ;)
Držím palce, nech sa dnes bratom Čechom zadarí.
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
Josef (host) / před 6 lety 17.10.2018 10:45
To co napsal Čas je výstižné o českém mužstvu ,ale Slováci byli horší na mnoha pozicích.Jejich brankař neměl formu v mužstvu vynikal Hamšík ostatní byli horší ,jak Češi.Vítězství to bylo náhodné po dvou dobrých centrech kpt.Dočkala.Jak se ukázalo v Charkově to bylo o něčem jiném a tvrdě jsme přistáli. Se Slováky si to musíme rozhodnout kdo je lepší v Praze.To bude ovšem jen takové alibistické hodnocení, jsme totiž vyřazení.
Re: Kdo byl v Trnavě podprůměrný a co je pro Česko více než výhra?
giviš (host) / před 6 lety 18.10.2018 08:55
Josef: První branka padla po centru?