Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný krok bez ohledu na výsledek
„UEFA se nerozpakuje. Rozdává pokuty, zavírá stadiony. Vzkazy, které na sociální sítě naťukal Tvrdík a ve vulgární podobě i kolega z představenstva Buzek, těžko nechá bez povšimnutí. UEFA už před víkendem smetla oficiální stížnost slávistů, v níž se psalo, jak rozhodčí v odvetném utkání 3. předkola Ligy mistrů chybovali a jak se místopředseda UEFA Grigorij Surkis (starší bratr majitele Dynama Igora Surkise) pochvalně vyjádřil na webu Dynama Kyjev: ‚Jsem spokojený s výsledkem (2:0), všechno ostatní je nepodstatné.‘ Ano, z těch slov křičí střet zájmů, jenže Slavia se do půtky s ukrajinským černokněžníkem pustila zbytečně. Musela vědět, že nemá šanci,“ napsal Jan Palička ve svém pondělním komentáři s názvem „Jak se Slavia namočila do vysoké hry“ na politické názorové stránce Mladé fronty DNES.
Pustila se Slavia do boje s kontroverzním místopředsedou UEFA Grigorijem Surkisem spojovaným léta s korupcí opravdu zbytečně? Ano, ty tweety a protesty měly být promyšlenější a už vůbec neměly být vulgární a urážlivé, ale oficiální protest je na místě. I když každému muselo být jasné, že UEFA výsledky zápasů svých soutěží nemění. Ovšem upozornit na Surkisův střet zájmů je zcela správné.
Je pro mě nepřijatelné přemýšlet stylem: když vím, že nemám šanci, mám držet ústa a být zticha, protože si svým chováním můžu jen uškodit. Zvlášť v den 50. výročí sovětské okupace Československa.
Vím, je to zcela nesrovnatelné, tady jde jen o fotbal a maximálně o velké peníze, nikoli o život, ale i tak se musím v této souvislosti zeptat: Byly snad čin a oběť Jana Palacha, který se na protest proti směřování země po srpnu 1968 upálil, zbytečné, protože neměly šanci na změnu poměrů? Byl vznik Charty 77 zbytečný, protože také neměla v době normalizaci žádnou šanci? A tak bychom mohli pokračovat.
Surkis jako „pekelník“ Berbr?
„UEFA se obvykle chová jako protiraketový štít, od kterého se kritika zvenčí jen odráží. Slávistický šéf Tvrdík se ovšem v jedné věci nespletl. Surkis by se měl z fotbalového paláce zdekovat. Ne kvůli neodpískanému ofsajdu, který potopil Slavii v boji o Ligu mistrů, nýbrž kvůli pochybnému kreditu. Zatímco jeho nejbližší spojenci (Blatter, Platini nebo Villar) už dávno museli kvůli korupci opustit vrcholné pozice ve fotbalových strukturách, Surkis dál tahá za nitky. Chová se podobně jako český fotbalový pekelník Roman Berbr. Vlastně každý tuší, že není čistý, média ho peskují, jenže jemu to je jedno a dělá si, co chce,“ píše Jan Palička.
Když nemáte šanci na úspěch, buďte raději zticha?
Právě proto, že si Surkis dělá, co chce, je třeba na to upozorňovat a veřejně to pranýřovat. A srovnání s „českým fotbalovým pekelníkem“ Romanem Berbrem?
Tohle tvrzení Jana Paličky bude možná kontroverzní místopředseda FAČR považovat za velkou poctu.
Za skutečnost, že je Berbr v českém fotbale stále u moci, mohou ovšem stejné postoje, které Palička doporučuje Slavii v případě UEFA:„Když nemáte šanci na úspěch, buďte raději zticha.“
Který z klubů se na poslední valné hromadě FAČR Berbrovi postavil? „Představitelé Slavie, Dukly a Teplic hlasovali na valné hromadě veřejně proti volbě Romana Berbra. Čtyři kluby se zdržely. Nevím, které to byly, tipl bych Bohemians a Liberec. Děkuji všem za odvahu. Respekt,“ uvedl šéf Slavie Jaroslav Tvrdík ve svém tweetu loni v prosinci.„Berbr versus zbytek českého fotbalového světa 117:3. Nechápu, nerozumím, ale jestliže těch 117 nerozumím, vítězi gratuluji. Svým způsobem obdivuhodné i smutné současně. Ale jsou situace, kde je opravdu lépe čestně prohrát,“ dodal 12. prosince 2017 Tvrdík k funkcionáři s kontroverzní pověstí.
Můžeme za to i my – fotbaloví novináři
I někteří pragmaticky uvažující slávističtí fanoušci Jaroslavu Tvrdíkovi vyčítají, že tímto svým přísně „protiberbrovským“ postojem klub poškodil. Protože prý neměl šanci.
Šanci ovšem měla a stále mají česká média. Je i jejich vinou, že si tuzemští „fotbaloví pekelníci“ zachovávají svou moc. Kdybychom pracovali podobně statečně, kvalitně a investigativně jako zahraniční kolegové Andrew Jennings („Faul!“ a „Špinavá hra – odhalení skandálu FIFA“) či David Conn („Pád FIFA – Korupce v srdci světového fotbalu“), kteří svými knihami výrazně přispěli k pádu Blattera a spol., byla by tahle věc už zdárně vyřešena.
S postojem typu „nemáme šanci“ to ovšem nejde.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Václav (host) / před 6 lety 21.08.2018 10:37
Souhlasím, zlu nelze ustupovat v žádné situaci.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Honza1 (host) / před 6 lety 21.08.2018 11:08
S článkem souhlasím. Bohužel většina hlavních českých soukromých médiích dnes není nezávislá. Proto se z nich také nic podstatného nedozvíte. Doba kdy patřila zahraničním majitelům, které zajímal jen zisk, je bohužel pryč. Dnešní majitele zisk nezajímá, ten generují jinde. Média si Babišové, Křetínští a spol. kupují proto, aby si pojistili své podnikatelské aktivity a zlikvidovali nepohodlnou investigativní žurnalistiku ve velkých médiích, která by o nich jinak negativně psala. A Berbr a jeho větší obdoba Surkis jsou odrazem toho, jaké problémy má dnes společnost, a to nejen v Česku, ale obecně. Jací lidé se dostávají do čela politických i zájmových organizací. Lidé, kteří si to "umí ošéfovat", používají často drsné metody, kupují si své spojence. Jednají mnohdy populisticky. Etika jim nic neříká. Nezbývá než doufat, že nikdo to nemá pojištěné navždy. A jednoho dne tito pánové své posty vyklidí. Snad po nich nepřijde ještě někdo horší.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
ZdeněkH (host) / před 6 lety 21.08.2018 11:23
pověst Berbra a jeho minulost kopíruje pověst a minulost předsedy vlády. A taky dostal hlasů, že mě to hlava nebere. Ale jestli se nepletu, tak Tvrdík se postavil, pak po vyspání to smáznul a to v mých očích dělá Luftjardu sraba největšího kalibru. Je to takovej českej připosránek, a myslel si, že je geroj. Ale není, tím že to vymazal, tak moc bodů nezískal.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Radek (host) / před 6 lety 21.08.2018 12:11
To, že to jsou uplakánci, se v Čechách na Moravě i ve Slezsku ví už dlouhou dobu, i proto se Jarolímovi říkalo Jábulím. Teď se ale věhlas o ubrečené Slavii šíří celou Evropou. V tom utkání se rozhodčí dopustil dvou hrubých chyb: nepískl ofsajd, z kterého padl druhý gól Dynama a nepískl proti Slavii jasnou penaltu. Proč slávisté neprotestují i proti té neodpískané penaltě a jen bulí a bulí? Jsem zvědav, jaký bude následovat trest od UEFy za vyjádření čelných funkcionářů Slavie k UEFě a k soupeři (mafia, mrdat, atd...)?
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
geronimo_cz (host) / před 6 lety 21.08.2018 13:11
ZdeněkH (host) : absolutni souhlas.. kdyz uz to napsal, mel to tam nechat.. to ze nekdo neco vyblije na internet a pak to smaze, protoze se boji nasledku mi teda hrdinsky nepripada.. naopak je to klasicky cesky prip*sranectvi..
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Honza1 (host) / před 6 lety 21.08.2018 13:27
ZdeněkH, geronimo - S tím, že to měl Tvrdík na netu nechat, když už to napsal, souhlasím. Člověk si má stát za svými názory. Navíc smazání, jak je vidět, vůbec nic neřeší. Stejně je to snadno dohledatelné. Příště by asi bylo lepší nepsat v emocích po utkání, ale trochu s odstupem až druhý den.
Radek - Nesouhlasím s tím, že rozhodčí rozděloval chyby stejně na obě strany. Neodmávaný ofsajd, a gól z něj, rozhodl jednoznačně o zápasu a postupu Kyjeva. Nedopískaná penalta proti Slavii byla už za rozhodnutého stavu utkání, takže nic neřešila. Proto si ji taky rozhodčí mohl dovolit neodpískat. Tyto dvě situace proto nelze stavět na stejnou úroveň.
To je prostě fakt. Jinak trest od UEFA se dá očekávat. To je jasné.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Radek (host) / před 6 lety 21.08.2018 14:08
Honza1 - tomu "rozhodnutému" stavu nerozumím ... v tom případě už i neodpískaný ofsajd (a gól na 2:0) byl v již "rozhodnutém" stavu 1:0 pro Dynamo ... nebo snad Slavia dala ještě nějaký gól? ... mohla, ale nedala, takže bylo "rozhodnuto"
podle mě je rozhodnutý stav až v okamžiku, kdy rozhodčí pískne konec
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Honza1 (host) / před 6 lety 21.08.2018 15:38
Radek - každý, kdo hrál někdy fotbal, tak - myslím - chápe. A je jedno, jestli fandí Slavii či nikoliv. To co píšete, že utkání končí, až když rozhodčí pískne konec, je hezká teorie, ale podstatná je praxe. Gól Kyjeva z ofsajdu byl na 2:0. Do té doby Slavia ještě žila, mohla dát gól a srovnala by stav z prvního utkání na 1:1. Šance na to měla. Mohlo se tak stát. Kyjev se stále klepal o výsledek. Druhý gól Kyjeva z ofsajdu utkání rozhodnul. Za této konstalece nebyla šance na zvrat. Slavia by musela dát dva góly. To nebylo v omezeném čase, při psychickém rozpoložení hráčů a celkovému vývoji utkání reálné. O postupu Kyjeva bylo rozhodnuto. Pak už bylo jedno, jestli rozhodčí pískne penaltu a bude to 3:0, či zůstane stav 2:0.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Radek (host) / před 6 lety 21.08.2018 15:56
Honza1 - Fotbal jsem hrál... Dynamu stačilo proti bezzubé Slavii i 1:0.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
lexa (host) / před 6 lety 21.08.2018 16:52
Tentokrát to Pavel Procházka napsal naprosto přesně.Podepsal bych každé písmeno.Stejně tak příspěvek Honzy o médiích vlastněných českými miliardáři.
O českém fotbale jsem tu už napsal dost.Znovu tedy opakuju,je to čistočistá mafie.Úplatky,vydírání,služby,protislužby.
Všichni rozhodčí od divize víš v tom jedou.Kdo nejede,končí maximálně v přeboru nebo A třídě.Bývalí rozhodčí jsou všude.Řídí Okresní i Krajské fotbalové svazy,dělají sportovní ředitele v klubech(proč asi),jsou na svazu...
Většina klubů v tom jede,kdo ne ,tak hraje tak maximálně přebor...Krásný příklad je teď Jozef Chovanec.Skvělý hráč,horší trenér,ale opravdu nezávislá osobnost.Dneska?Loutka ve službách svazu.Rozhodčí to zase rozjeli,každé kolo je průšvih jako hrom,ale o Chovancovi neslyšíte.Řídí to Wilczek ,sluha Berbra.Šachy s videem,to je úplná šílenost.Plzeň si tady dělá co chce,nikdo to neřeší,maximálně se napíše,že jim to moc nejde,ale pořád vyhrávají,takže klobouk dolů..Přitom každé kolo jí pomáhají rozhodčí.Není, kdo by to řešil.
Pak naše mužstva nestačí v Evropě, kde se hraje a píská úplně jinak.O národním mužstvu ani nemluvě.
Z fotbalu jsem odešel dávno.I teď ,když někoho potkám,tak se ptá,kde trénuju.každému odpovídám to samé.S českým fotbalem nechci mít nic společného.Protože bojovat s větrnými mlýny jde jen chvíli....
Spoustě lidí ale přesně takovýhle marasmus vyhovuje.Nedělají fotbal z lásky,ale kvůli osobnímu prospěchu.
Surkis,Villar,Blatter a další také nejsou a nikdy nebyli nijak zapálení milovníci fotbalu.Jsou to politici,kteří všechno podřizují osobní moci a svému prospěchu.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
ne (host) / před 6 lety 21.08.2018 17:00
Lexa - a kdo tam ty poskoky volí ? Kluby.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
jh (host) / před 6 lety 21.08.2018 17:23
Která česká mužstva konkrétně nestačí v Evropě (s ohledem na sílu rozpočtu) ??
v klubovém žebříčku :
42. Sparta Praha 34,5 bodů
45. Viktorie Plzeň 33 bodů
(proti např. 47. Celtic F.C. , 52. Borussia Mönchengladbach, 53. AC Milán , 68. Feyenoord atd.)
nebo mluvíte o 152. Slavii Praha ???
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Honza1 (host) / před 6 lety 21.08.2018 18:18
Radek - Opravdu jste někdy hrál fotbal? Tak to Vám trenéři zapomněli leccos vysvětlit. Tak se toho ujmu s radostí ještě jednou a pokusím se Vás zasvětit do tajů této krásné hry. Ano 1:0 skutečně Kyjevu stačilo k postupu, protože v Praze uhrál remízu 1:1. Kdyby však nepadl v odvetě gól z jasného ofsajdu na 2:0, Slavia by "žila" až do konce utkání. Slavia několik šancí měla i před druhým gólem Kyjeva. Že je nedala je samozřejmě její chyba. Mohla ale přijít další šance či nějaká náhoda a Slavia stále mohla vyrovnat na 1:1, což by znamenalo prodloužení, pokud by Kyjev nedal jiný gól. Gól z ofsajdu na 2:0 utkání rozhodl. To poznal každý, kdo fotbalu aspoň trošku rozumí. Dokonce i ukrajinská media v tomto duchu utkání hodnotila. Stačí Vám to takto? Kdybyste něco ještě nevěděl, tak se zase někdy ozvěte. Rád Vám to zase vysvětlím. Každý nemůže vědět všechno. Hezký den.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Radek (host) / před 6 lety 21.08.2018 21:07
Honza1 - kdyby, kdyby, kdyby ... na to se nehraje... kdyby moje babicka mela koule, byl by to dedecek :-)
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
klokan (host) / před 6 lety 21.08.2018 21:26
to je prdel, komouš, zloděj jarda miliijarda chce válčit s jiným komoušem zlodějem ))
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Honza1 (host) / před 6 lety 21.08.2018 22:58
Radek - Ve vašem případě to bude spíš o nízké hladině intelektu. To se nedá nic dělat, proto na toto téma končím.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
ne (host) / před 6 lety 21.08.2018 23:22
Honza 1 - zbytečné Ukrajincovi něco vysvětlovat. Je to klon Berbra a Surkise.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Jindra (host) / před 6 lety 22.08.2018 00:36
Pro Lexa: se vším souhlasím. Lépe bych to neřekl!
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Radek (host) / před 6 lety 22.08.2018 03:11
Honza1, ne - chlapci, dosli Vam argumenty a zbyly jen urazky vuci me osobe... Vratim se jeste k fotbalu: mozna, jestli jste ho nekdy hrali, tak Vam jiste trener rekl, ze kdyz nedate gola, tak nemuzete vyhrat... a urcite Vam nerekl, ze si ho potom vybrecite :-)
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Emil (host) / před 6 lety 22.08.2018 07:15
Souhlasím se článkem. Je to hlavně chyba novinářů a komentátorů. Hlavně těch, kteří mají slovo a určitý vliv. Strašně mě zklamal Bosák svým mlčením a snaho držet se korýtka u ČT za každou cenu. Připomínka českého korupčního prostředí by měla být na programu každého ligového zápasu, Pyšný STBák Berbr by měl být dehonestován také každý ligový zápas.
jinak Slavii to určitě přinese vysoké tresty za jakýkoli prohřešek v EL. Tihle mafiáni se umí mstít.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
ne (host) / před 6 lety 22.08.2018 08:55
Radek - jak říkám, Ukrajinec, klon Berbra a Surkise. Nejen, že neumíš počítat, ale i čeština Ti dělá problémy, viď Voloďo ?
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Radek (host) / před 6 lety 22.08.2018 12:27
ne - když už jsi u té češtiny, zjisti si něco o pravopisu, za tím Voloďou a otazníkem nemá být mezera :-)
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Radek (host) / před 6 lety 22.08.2018 12:44
ne - a co se týče toho počítání, na to, aby někdo spočítal regulérní góly, která Slavia dala Dynamu, není potřeba žádná vyšší matematika a ani kupecké počty, stačí umět počítat do jedné :-)
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
ne (host) / před 6 lety 22.08.2018 13:04
Radek - Tvoji soudruzi z Ukrajiny nemuseli dát žádný gól, tak to měli, Volođo, ošéfované ! Jak říkám, Ukrajjnec, co kope za Surkise a Berbra.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Radek (host) / před 6 lety 22.08.2018 13:38
ne - Teď jsi to tou mezerou před vykřičníkem potvrdil. Ale to nepochopíš, to je o jazykovém citu a vkusu, který většinou přístěhovalcům, jako jsi Ty, chybí. To by ses tu musel narodit. Čech udělá pravopisnou chybu a klidně se za ni omluví, přivandronec nepozná, o co jde, Ivánku.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
ne (host) / před 6 lety 22.08.2018 14:06
Radek - odtáhni k Surkisovi a nauč se, co to je shoda podmětu s přísudkem. Jak říkám, blbovi z Ukrajiny nic nevysvětlíš !
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Radek (host) / před 6 lety 22.08.2018 15:14
ne - co na to bereš? Ivánku z Ruska :-)
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
ne (host) / před 6 lety 22.08.2018 16:10
Na debilní Ukrajince beru obvykle bič a Tobě bych přidal fotku Berbra a Surkise. A učebnici češtiny a matematiky k cestě na rodnou Ukrajinu. Zase se nám Voloďo ozvi, až Ti v Čechách umožní pobyt.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Radek (host) / před 6 lety 22.08.2018 16:25
ne - Ivánku, aby Ti nepraskla žilka, radši si dej stoličnou :-)
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
ne (host) / před 6 lety 22.08.2018 16:55
Radek - ještě blb halucinuje a myslí si, že píše tátovi. Tak Voloďo, dokopej tu strouhu, zahlaš se Surkisovi a rychle domú.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Radek (host) / před 6 lety 23.08.2018 06:13
ne - strouhu pro Tvoje slzy? Klidek Ivanku, odtecou a pritecou nove a dalsi :-)
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Roy (host) / před 6 lety 23.08.2018 20:08
Radku - podle tebe tedy je uplakánek ten, kdo se ozve proti zjevné nespravedlnosti a chybě, která ovlivnila výsledek? Dynamo nebylo o tolik lepší, pomohl mu ale rozhodčí.
Jak to děláš v životě? Někdo tě natře, poškodí a ty to necháš být?
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
ne (host) / před 6 lety 23.08.2018 20:53
Roy- já mám jasno a napsal jsem to výše. Je to typický ukrajinský trotl. Nechá si nakálet na dutou kedlubnu a ještě za to poděkuje.
Re: Pustila se Slavia do vysoké hry proti Surkisovi zbytečně? Nikoli, je to správný k
Radek (host) / před 6 lety 24.08.2018 05:15
Roy - pokud uplakankum nekdo ublizuje, tak to jsou jen oni sami, neschopnost vstrelit za cele utkani i jen jediny regulerni gol, ktery by nabizel moznost postupu, neznaji pravidla, nevedi, jaky je rozdil mezi ofsajdem a ofsajdovou pozici, sice si pravem stezuji na ofsajd, z ktereho padl druhy gol, ale o neodpiskane penalte radsi mlci, ta se jim totiz do toho brekotu nehodi... Jsou k smichu :-)