Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova omluva za Austrálii to nebyla
Češi sice ve středu porazili ve Schwechatuu Vídně účastníka MS 2018 Nigérijce 1:0, ale že by se to dalo považovat za Jarolímovu a týmovou omluvu za páteční ostudu s Austrálií (0:4), to se vskutku říci nedá. Jak konstatoval i komentátor ČT Vlastimil Vlášek: 1. je rozdíl, když Nigérijci nastoupí jako před pár dny v kotli Wembley proti Anglii (1:2), nebo když hrají proti Česku přáteláček na stadionku před pár stovkami diváků, 2. je rozdíl, když hvězdy Nigérie z Premier League válí v top formě ve svých klubech, nebo když se šetří a mají v hlavách už šampionát v Rusku.
Ano, tahle výhra není špatná, ovšem také nijak zázračná. Nigérie v současnosti nemá tak hvězdný tým, jako když v roce 1996 vyhrála v Atlantě olympijský turnaj nebo když postupovala do play off MS. V žebříčku FIFA je ostatně ještě pár příček za Českem. Magazín HATTRICK ji ve Speciálu k MS, který vychází právě dnes, tedy 7. června, zařadil ve svém tipu ve skupině D až na poslední místo za postupující Argentinu a Chorvatsko a za třetí Island. A že sami Nigérijci tvrdí, že by mohli šampionát v Rusku vyhrát? Ano, to teoreticky může každý z jeho dvaatřiceti účastníků.
Mimochodem takové malé pozitivum. V listopadu na vítězném turnaji v Kataru vyhrálo Česko v semifinále i nad dalším účastníkem této těžké skupiny, Islandem 2:1. Takže se mohou na Strahově utěšovat, že kdyby Češi na MS postoupili, mohli by uspět iv této skupině. Jenže Jarolímovo Česko se nedostalo ani do baráže, takže se teď budou trenérovi svěřenci dívat na světový šampionát v Rusku jen u televize. Zaslouženě.
A souhlasím s internacionálem Ladislavem Vízkem, jenž ve středu v deníku Sport prohlásil, že Karel Jarolím i s manažerem Jaromírem Šeterlem měli být odvoláni už po zmíněné velmi neúspěšné kvalifikaci.
„Spolu jsme silnější“ platilo i ve Schwechatu
Vítězný gól proti Nigérijcům, které to v Rakousku jakž takž začalo bavit až po přestávce, sice vstřelil v 25. minutě Hanák Kalas, ale jinak se Jarolímovi, aniž by to možná tušil, podařilo sestavit kombinovaný tým z bývalých či současných slávistů a sparťanů. Ten pobyl na hřišti rozhodující hodinu. Pak už byl přípravný duel poznamenán několikaminutovým přerušením kvůli průtrži mračen a tradičním četným střídáním (i když Jankto a dvakrát středeční náhradník Krmenčík mohli v závěru zvýšit na 2:0).
Vezměme to s fanouškovským nadhledem a postupně: brankář (Sparta, ve druhé půli Slavia): Vaclík (Pavlenka), obrana až na zmíněného Kalase (Slavia): Suchý, Jugas, záloha (Slavia): Coufal (nejspíš skončí v Edenu), Hušbauer (dříve Sparta), Souček, Barák, Jankto, útok (Sparta): Šural, Schick.
To je sice jen náhoda, ale vzpomněl jsem si na to, jak před nedávnem „sparťanská“ skupina J & T obsadila „slávistickou“ firmu CEFC a na internetu si fanoušci dělali legraci ze sloganu červenobílých „Spolu jsme silnější“.
Pokud jde o pozici a budoucnost Karla Jarolíma u reprezentace, stejně jako Ladislav Vízek si myslím, že nyní šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu. A že zprávy egyptských médií o tom, že se český kouč upíše klubu Al-Ahlí Káhira, nemusejí být nutně kachny. Že trenér s nikým osobně nejednal, přece neznamená, že za něj nemohli jednat „jeho lidé“.
Nemyslím si tedy, že by středeční výhra nad Nigérií měla mít v této souvislosti nějaký zásadní vliv.
Favoritem Šilhavý. Chovanec šéfem komise rozhodčích?
Uvidíme, zda na podzim v nové Lize národů, z níž se dá postoupit na ME 2020, povede český tým proti Slovensku a Ukrajině Karel Jarolím, či někdo jiný. V médiích i na Strahově se mluví o těchto možných nástupcích. 1. Jaroslav Šilhavý (bez angažmá), 2. Vítězslav Lavička (trenér „21“), 3. Karel Krejčí (trenér „20“).
My jsme zmínili i Luboše Kozla (trenér „18“), ale ten se asi vrátí do pražské Dukly, a Jozefa Chovance (bez angažmá). Ovšem o Chovancovi se stále více mluví jako o možném šéfovi komise rozhodčích FAČR. Uvidíme, co na to řeknou na svém zasedání ligové kluby, avšak jméno bývalého internacionála a reprezentačního kouče by údajně nevadilo šéfovi LFA Dušanu Svobodovu ani vlivnému místopředsedovi FAČR Romanu Berbrovi. Chovanec se totiž ze svých příbramských časů prý dobře zná s Romanem Rogozem, jenž měl k Berbrovi vždycky blízko.
Šlo by tak o navázání na praxe z minula, kdy v čele komise rozhodčích stál ve dvou obdobích kapitán olympijských vítězů z Moskvy 1980 Luděk Macela. Jozef Chovanec nedávno poskytl magazínu HATTRICK rozsáhlý rozhovor, z něhož vyplynulo, že má na současný fotbal jasný názor. Je to osobnost. Nemyslím si tedy, že by se mohl stát něčí loutkou, ať už z jedné či druhé strany, i když v to třeba někdo doufá.
Ovšem když Berbr (nejen) v souvislosti s rozhodčími mluví o tom, co si přeje či nepřeje UEFA a v čem se jí musí FAČR podřídit, nelpí náhodou Evropská fotbalová unie ve svých předpisech na tom, že šéfem komise sudích musí být bývalý arbitr? Nebo se to smí obejít? V tom by mohl být jistý zádrhel.
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
Kargor (host) / před 6 lety 07.06.2018 14:39
Přesně tak to vidím i já. S Jarolímem a Šeterlem to nikam nevede.
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
Virgil (host) / před 6 lety 07.06.2018 14:56
Myslím, že Chovanec by byl taky jen loutka, proč by měl být výjimkou? Macela byl loutka (Košťála a Kruly), Damková byla loutka (Berbrova). Berbr nenechá dělat tuto funkci nikoho, kdo by mu nešel na ruku, proto se zbavil toho Poláka. Nic dobrého nás nečeká, příští ročník bude zase pod přísným estébáckým dohledem :)
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
ehm (host) / před 6 lety 07.06.2018 15:04
Nejenom, že to nikam nevede, ale s fotbalem, jako takovým, to nemá nic společného ! Pokoukání a nejen to, na tkzv. vesnické zápasy má daleko větší úroveň a , bohužel, nejen v nasazení, ale i umu o zápalu ke hře - nemluvě . A závěrem za pivo a vuřta !!! Velký palec nahoru ČT, stran přenosu těchto fotbalů a píšu fotbalů, protože to co předvedli ti............???, byly vyhozené peníze do luftu a k tvrdé realitě nefotbalu v české repre ! A můžou chválit sami sebe - jak chtějí ???????:-)
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
fidel (host) / před 6 lety 07.06.2018 18:32
UZ jen porad od vcerejsiho dne rano dnes odpolrdne vecer zase ty lzi ,,,,,,,,,,,,,,,,,omluva za debakl s australii ..............vsichni jak obehrany desky !!!!!!!!!!!!!!media zumpovni me neprekvapuji ale ,ze to kvakaji i treba na rock radiu me uz udivuje hrali veliky HOVNO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!KAZDY TO VIDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!KDO MA MOZEK NORMALNI NEVMYTEJ ZVASTAMA ALA ČT !!!!!!!!!!!!!!PORAZILI UCASTNIKA MS ktrej shanel blbce na trenink !!!TY LZI A PREVRACENI FAKT JE UZ NEUVERITELNY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!JA BYT NA FACR PUJDOU VSICHNI DO KRIMU I S UKLIZECKOU !!!!!!!!!!!!!!A ZACIT ZNOVA !!!!!!!!!!!!!!TAHLE LENOSNA HAVLOIDNI ESTEBASKA SEBRANKA DOVEDLA VSE AKORAT DO PRDELE !!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
bega (host) / před 6 lety 07.06.2018 19:50
Osobně bych Chovance raději viděl jako manažera reprezentace (místo Berbrova vlezprdelky Šeterleho). A Lavičku jako trenéra. Nemůžu si pomoct, ale prostě mi to dává smysl. Oba už spolupracovali. Oba mají na těch postech zkušenosti. Musím říct jedno. Proti Šilhavému vůbec, ale vůbec nic nemám. Dokonce ho považuji za jednoho z nejslušnějších lidí v našem fotbale. Samozřejmě o jeho odbornosti také nepochybuji. Ale... Nějak si nevybavuji, že by vedl nějaký reprezentační výběr. A dosadit trenéra do reprezentace pouze na základě jeho práce v klubu, je prostě nesmysl. TO JSOU DVA ÚPLNĚ JINÉ SVĚTY! Šilhavého bych naopak viděl u „21“. Pokud by se osvědčil, ta „dospělá“ reprezentace by ho pravděpodobně dřív nebo později neminula! Nechápu jedno. Při úvahách o trenérovi národního mužstva mi chybí jedno - podle mě zcela logické jméno - Václav Kotal. Má zkušenosti jak z práce v klubu, tak v různých repre výběrech. Což považuji za velmi důležité. Ona ta práce v reprezentaci je totiž víc o určitých manažerských a psychologických schopnostech. Což (jak jsme se přesvědčili) ne každý úspěšný klubový trenér splňuje.
Jen krátká poznámka tzv. „pod čarou“. Pokud někdo výsledek s Nigerií považuje za rehabilitaci všech těch hrůz, kterých se ti dva výše jmenovaní kašpaři po dobu svého působení u reprezentace dopustili, tak je s odpuštěním úplný blázen. Kdo ten zápas viděl... V kontextu toho budu rád, když nároďák vezme třeba Franta Bidlo s Ferdou Vopršálkem!
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
Kačaraba (host) / před 6 lety 10.06.2018 07:58
Je mi celkem jedno zdá Jarolím u nároďáku bude či ne, ale ani Vízek ani Vy pane Pricházko neuvádíme co dělá KJ špatně. Analýza prostě chybí. Vízek tam něco plácá, ale to jsou jen hospodský nesmysly.
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
bega (host) / před 6 lety 10.06.2018 11:15
ad. Kačaraba - Promiň kamaráde, ale ty musíš být opravdu totální magor. Pokud ti nestačí Jarolímovy dosavadní výsledky, kterých dosahuje, pokud ti nestačí prostý fakt, že za svého působení u reprezentace vystřídal skoro ŠEDESÁT hráčů, přičemž si i kosové na střeše zpívají, že za Jarolíma může být reprezentant každý, kdo má „šikovného“ agenta, pokud ti nestačí předváděná hra, kterou se reprezentace pod jeho vedením prezentuje, když tedy vynechám fakt, že nesplnil základní cíl, s kterým k nároďáku nastupoval, tedy postup na MS, a to ještě v nejpříjemnější skupině jakou si lze představit, pak jsi nejen magor, ale opravdový ubožák! Neměly snad přípravné zápasy s Austrálií a Nigerií sloužit ke konsolidaci kádru? A výsledek? V každém zápase nastoupil prakticky jiný tým, takže doba „zkoušení“ nadále trvá! Kde jsi ty blbečku byl, když se na základě nesplněných kvalifikačních cílů vyhazoval třeba Chovanec, který dodnes drží rekord v počtu vítězných zápasů reprezentace v řadě? Na základě jaké „analýzy“ se vyhazoval Bílek? Ovšem u tak „vzácného charakteru“, jakým je Karlík Jarolímů, vyžaduješ důkladnou !!! analýzu? Víš, člověk tady narazí na různé „pacienty“, ale na většího trotla, než jsi ty jsem tady snad ještě nenarazil. Jsi nejen hloupý, ale i neskutečně drzý. Což jsou ovšem vlastnosti, které spolu úzce souvisí!
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
Kačaraba (host) / před 6 lety 10.06.2018 23:05
Pokud mě bego nazýváš v diskuzi magorem tak Tvůj kamarád asi nebudu. Samozřejmě, že jsem čekal poukaz na výsledky. jenže ty dělají hráči, kteří by si měli nominace vážit. Jenže česká mentalita, ta je po skončené sezóně už makat nenutí. A navíc v přáteláku. Kvalitních fotbalistů je u nás málo a to mu ještě někteří kvůli zranění chyběli (např.Kadeřábek).Analýzu bych vyžadoval vždy. Při neúspěchu, ale i po úspěchu. Ani Vrba ji neuměl udělat. A jestli si myslíš, že např, Lavička s nároďákem něco udělá, tak jsi blbeček Ty a ještě hodně naivní. Podívej se na U 21. Jenže to Ty zřejmě vůbec neumíš, Ty budeš asi jen sparťanskej prosťáček, kterému stačí, že Jarolíim je slávista. A jak jsi se tak pěkně rozjel, tak to vypadá, že jsi nevíc pěkně nalitej. Tak až vystřílivíš, tak si udělej analýzu svého chování ty ubožáku.
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
bega (host) / před 6 lety 10.06.2018 23:56
ad. Kačaraba (známý „aňalitik“) - S tvojí inteligencí je to bohužel ještě horší, než jsem myslel troubínku. Když za všechno můžou hráči, proč končil ve své době Bílek? Žádal jsem tě v jeho případě o tvoji „odbornou aňalízu). Pusť si někde poslední zápas pod Bílkem s Itálií (bohužel s nešťastným koncem). Tam nás doslova zázračně vychytal Buffon a hráči pod Bílkem hráli doslova jako o život! Což je také ten nebetyčný rozdíl mezi ním a Jarolímem, pod kterým se hráčům alespoň bojovat jaksi nechce! Ani se jim nedivím, když nikdo neví, kohožeto náš génius příště zase nominuje (který agent „namastí“). Když podle tvé teorie Jarolím za nic nemůže, tak na co tedy on a Berbrův vlezprdelka Šeterle u nároďáku vlastně jsou? Za nic nemůžou, za nic nenesou odpovědnost - tak proboha za co vlastně berou tak nekřesťanské peníze?! Každý ví, že oba berou několikanásobně větší plat než právě Bílek se Šmicrem. Ročně se jedná bratru o několik desítek milionů! Nebylo by v tom případě lepší, dát je na mládež? Neodpověděl jsi mi na otázku, proč se Jarolímovi neměří stejným metrem, jako tomu bylo u jeho mnohem, mnohem úspěšnějších předchůdců. Ale to víš samozřejmě jenom ty, viď ty kreténku ubohej!!!
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
Kačaraba (host) / před 6 lety 11.06.2018 08:54
To bega: Ty víš bego co je to inteligence? To jsi mě tedy překvapil. Ale k věci. Už zase plácáš páté přes deváté. Jak ten Vízek.Já Jarolíma neobhajuji, ale kromě spousty nominovaných hráčů, jste ještě nikdo neuvedl žádný, natož odborný postřeh. Já vím, Ty na to nemáš, ale někdo by to zkusit mohl. Jeho plat sem netahej a Bílka se Šmicrem taky ne. To jsou takový únikový cestičky, na který Ti každej trouba kývne. A s těmi Ty si rozumíš, viď ty příslušníku RB. Uchyluješ se k nadávkám, to Ti jde ohromně. Ale s tou Tvou inteligencí to žádná hitparáda nebude.
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
bega (host) / před 6 lety 11.06.2018 16:11
1. Nesplněný základní cíl, tedy nezvládnutá kvalifikace na MS. Navíc ve skupině, která byla bezesporu „hratelná“. Jen tento prostý fakt stačil u všech jeho předchůdců k vyhazovu, a to i přesto, že za sebou měli s reprezentací neskonale lepší výsledky než Jarolím.
2. Naprosto nekoncepční práce, díky níž nedokázal za neuvěřitelně dlouhé období ustálit kádr, vytvořit kostru mužstva na které by se dalo stavět a která by se stačila sehrát.
3. S tím související naprosto neskutečný počet hráčů, kteří se za celé období jeho působnosti vystřídalo v reprezentaci. Navíc oprávněné podezření z úzkého styku s hráčskými agenty, které nahlas vyslovil i de facto předseda svazu Berbr (můžeme si o něm myslet cokoliv, ale zákulisí naší fotbalové scény zná líp, než kdokoliv jiný), než ho jeho kamarád Šeterle dokázal „přesvědčit“.
4. Předváděná hra, která se takřka bez výjimky dá nazvat NEKOUKATELNÁ! Tady samozřejmě platí, že „všechno souvisí se vším“. Mužstvo je nesehrané, hráči působí dojmem, že ani nevědí, co mají hrát. Naprosto chybí automatismy, které dokáže schopný trenér vštípit i průměrným hráčům a udělat z nich alespoň solidní tým! Což ovšem při fluktuaci hráčského kádru lze nacvičit dost těžko.
5. Aby se v našich „malých“ podmínkách vytvořil skutečný „team work“, musejí se hráči na reprezentaci těšit. A musejí si „práva“ reprezentovat vážit. Tak tomu bylo prakticky vždycky. Vrba si díky silnému plzeňskému jádru alespoň dokázal udržet respekt. Za Jarolíma z těchto základních kamenů reprezentačního kaučinku neplatí vůbec nic. Opak je pravdou.
6. Svádět vinu za žalostný, navíc zcela bezkrevný výkon v zápase na hráče, je ubohost! Trenér, který svůj tým nedokáže na reprezentační zápas připravit a dokonce ani namotivovat, tam prostě nepatří! Ono „vážit“ si práva reprezentovat tam, kde si tuto výsadu lze koupit, je těžké.
7. VÝSADA reprezentovat by ovšem měla platit i pro trenéry. Pro ty především. A tuto výsadu by si měl každý zasloužit nejen svými odbornými znalostmi, ale také určitými charakterovými vlastnostmi. A ty Jarolím rozhodně nesplňuje. O podivných nominacích už byla řeč. Svůj „charakter“ prokázal třeba i tím, když v době veledůležitého kvalifikačního zápasu „21“, nominoval Schicka a Jankta na opravdu strááášně důležitý turnaj do Číny. Jankto se pak raději hodil marod.
Milý aňalitiku Kačarabo,
absolutně nepochybuji o tom, že moje stručná, ale výstižná analýza Jarolímova působení u reprezentace tě rozhodně, ale rozhodně neuspokojí. Nevím, co udělat víc. Mám tady snad kreslit nějaké čtverce, pouštět se do detailního rozboru hry, taktických chyb atp.? Stejně by to bylo zbytečné. Ty bys „bodoval“ prohlášením, že jim to tvůj Kája všechno říkal, jenže ti líní, nezodpovědní a bezcharakterní hráči to prostě nedokázali splnit. Vysvětlovat někomu s tvojí „inteligencí“, že i za to, jak se hráč chová na hřišti, jak plní jím zadané úkoly - odpovídá zase jenom trenér - je stejně zbytečné.
Obiňuješ mě z „únikových cestiček“. Je to blbost. Jen je to pro tebe evidentně nepříjemné. Legrační je, že ty se nepokoušíš ani o ty únikové cestičky. Ty se tomu, co ti nevoní vyhneš širokým obloukem: „Jarolímův plat s tím nesouvisí“, „Bílka se Šmicrem mi sem netahej“ (co si to vlastně dovoluješ!). Připomínat těch „pár mizerných výsledků“ (jen tak mimochodem nejhorších v celé historii našeho fotbalu - no, nevídáno, to přece není žádný argument - já chci „aňalízu“. Doufám, že jestli si někdo v budoucnu dovolí Jarolíma odvolat, půjdeš na svaz, všechny je tam sprdneš, postavíš do haptáku a zařveš: „Co si to dovolujete, já chci aňalízu“! Až tě pak povezou k Chocholouškovi, dám ti dobrou radu. Řekni na rovinu, jak to s tebou je. Diagnóza „slávista“ je v odborné společnosti už dobře známá! Vyhneš se tak možná nepříjemným „skotským střikům“!
P.S. Můžeš mi prosím vysvětlit, co znamená být příslušníkem RB? To víš. My sparťané holt nejsme takoví „intělekťuálové“ jako vy.
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
Kačaraba (host) / před 6 lety 12.06.2018 10:21
To bega:Tak předně Ty "inteligente": Kdybys místo urážek zareagoval hned takto, mohl sis ušetřit ty Toje přihlouplé žvásty a urážky. Konečně jsi ty důvody popsal. Možná Ti je někdo nadiktoval, nicméně jsou na světě. Ale uznej, že jsi první, kdo to zkusil . Jinak jsem četl jen nářky a hledání případného nástupce. Ale ze sparťanských zdrojů bych nástupce rozhodně nehledal. Od dob Ježka tam nikdo schopný vést repre nebyl. Budeš se divit, ale Tvá analýza mi stačí. Alespoň nějaká. S většinou bodů souhlasím. Jenže předtím jsi plácal a plácal a urážel. Proto je otázkou, jsi-li autorem tohoto pohledu Ty. Anebo jsi konečně vystřízlivěl. Proč některá slova tak změkčuješ? Chybí Ti na klávesnici měkký znak? Občas přeskočíš do nějakého jiného módu, vykřikuješ jak z nějakého snu. Víš co, nevštiv lékaře Ty a potom,pokud Tě pustí zpět mezi normální lidi, to zkus celé znova. A prosím, lépe!
P.S.: RB znamená, jak jsi ostatně asi poznal, zkratku pro vás, fundamentální sparťany, tedy rudá bída.
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
bega (host) / před 6 lety 12.06.2018 19:12
Jen pro tvoji informaci. Vedle Ježka, který byl samozřejmě jen jeden, se v reprezentaci osvědčili i další sparťané - možná nejúspěšnější trenér v historii Dušan Uhrin st., Jozef Chovanec - dodnes rekordman v počtu vítězných zápasů reprezentace v řadě nebo třeba Michal Bílek, který dělal doslova z prdu kuličky.
A jsme „u jádra pudla“. Nedělám si příliš velké iluze o tvé inteligenci. Ale tak s odpuštěním „blbej“, aby neviděl všechno to, co jsem popsal ve své „analýze“ nemůže být nikdo. Obzvlášť, když jsem to jen trochu jinými slovy zmínil už výše nebo na jiných místech. Od první chvíle jsem na sto procent věděl, že se za tím skrývá jen ten váš neskutečný, sešívaný šovinismus! Vám totiž nejde o reprezentaci jako takovou. Vás doslova děsí představa, že ji povede sparťan. A doslova noční můrou je pro vás to, že by byl úspěšný. Obzvlášť, když horší než ten váš Karel může být těžko. Vy ten mindrák ze Sparty máte doslova v genech.
Nerad se opakuji. Ale v tvém případě je to asi nutné. Jsou dva druhy trenérů. Jedněm vyhovuje denní práce s mužstvem, absolutní kontrola nad hráči, určitý dril. Dokážou být relativně úspěšní na klubové úrovni. Jenže práce s reprezentací, to je doslova a do písmene jiný svět. Je to spíš manažerská činnost, která vyžaduje určitý cit pro to, co chci hrát, jasnou představu s kým to chci hrát a určitou psychologickou průpravu pro jednání s hráči, které nemá pod kontrolou tak, jako v klubu. Sázka na úspěšného klubového trenéra bez jakýchkoli reprezentačních zkušeností je loterie, která může vyjít, ale také (jak jsme viděli na příkladě Vrby nebo právě Jarolíma) nemusí.
Právě proto upřednostňuji mnou výše nastíněný model Chovanec-Lavička. Oba mají na svých postech zkušenosti, znají se, už spolu spolupracovali. To, že nejsem stejný jako sešívkové jsem jasně prokázal tím, že jsem třeba Šilhavého s Kozlem (na jiném místě) označil za reprezentační trenéry budoucnosti. Šilhavého jsem navrhoval k „21“ a pokud by se osvědčil, „dospělá“ reprezentace byl ho určitě neminula.
O té prakticky všude zmiňované a všemi neustále skloňované koncepci se u nás pořád jenom kecá. Nejhorší na tom je, že do slova „koncepce“ si drtivá většina svazových funkcionářů, o novinářích ani nemluvě, dokáže „vtěsnat“ své lokální zájmy, různé sympatie a antipatie. Fanoušky jako jsi ty, nemá cenu zmiňovat, protože naštěstí o ničem nerozhodují. Už jsem to také psal jinde. Víš jak bych si představoval koncepčnost směrem k reprezentaci? Na klubové úrovni úspěšný, pokud možno relativně mladý a vzdělaný trenér začne u repre „16“. Pokud se osvědčí, tak se svým ročníkem (který se logicky bude obměňovat), bude postupovat až k „21“. Tam už samozřejmě bude pracovat pouze pro svaz. A to je podle mě trenér připravený pro dospělou reprezentaci. To je podle mě koncepční práce, která má logiku! Všechno ostatní je pouze hra na náhodu. Do které se navíc promítají už zmiňované „zájmy“ různých šovinistů!
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
Kačaraba (host) / před 6 lety 12.06.2018 23:00
To Bega: Ano Ježek byl jen jeden, pak ovšem dlouho, dlouho nikdo, pak asi ten Uhrin. Pepu Chovance bych tam neřadil. Byl sice vysoko vyhodnocen, ale to by možná v tehdejší konstelaci a skupině zvládl i Karel. Ten není můj ani náš, to se hodně pleteš. Jinak nemám k Tvému názoru připomínky. Tedy kromě úvodních, zřejmě nezbytných poznámek a urážek. Tím ukazuješ svou hloupost a malost. Používáš styl novináře z Deníku sport a to mi stačí. Můj malý synek by Ti řekl: Teda strejdo, Ty jsi ale blbej . A já bych nemohl nedat mu za pravdu.
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
bega (host) / před 6 lety 13.06.2018 04:16
Ano, tvoje „myšlení“ je vskutku slávistické. Když má jakýkoliv sparťan úspěch, je to jen zásluha hráčů. Zatímco Kája za nic nemůže, protože má k dispozici jen samé nýmandy. Podle tvé teorie Brückner také neuměl nic, protože po Chovancovi převzal ten samý kádr. To ovšem Kája, ten by s nima dokázal věci! Tvého synka je mi upřímně líto. Za své rodiče nikdo nemůže. Víš, já mám kluky dva. Sice mě už dávno o půl hlavy přerostli, ale kdyby nějakému „strejdovi“ řekli „jseš blbej“ dostali by ode mě facku, i kdyby to byl slávista. Tak synáčkovi pomaluj nočník sparťanskými barvami a při každém prdu ho uč křičet SMRT SPARTĚ! Slávista, to je prostě synonymum lidské malosti a ubohosti. Jdi se bodnout, blbečku!
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
Kačaraba (host) / před 6 lety 13.06.2018 10:11
To bega: Teď jsi opět prokázal svůj intelekt. Jsi hlupák, se kterým už nebudu ztrácet čas. Znám hodně sparťanů, s mnohými kamarádím, ale Ty jsi duševní lajdáček k pohledání. O Tvých synech se zmiňovat nehodlám, to je pod mou úroveň. Zase už plácáš páté přes deváté, brzy se z toho asi zblázníš. Z Tvých nekoordinovaných výlevů je patrné, že se to už blíží, už máš docela našlápnuto. Takže s tebou končím, neboť s idiotama nemá cenu ztrácet čas.
Re: Kombinovaný tým Sparty a Slavie sice nad Nigérií vyhrál, ale žádná Jarolímova oml
bega (host) / před 6 lety 13.06.2018 12:02
Tak fajn, ukaž těm svým kamarádům-sparťanům (pokud existují) tuto stránku. Schválně, co ti řeknou. A koho označí za duševního „lajdáčka“!